Суббота, 25.03.2023, 13:17
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Зарубіжна література І сем.

Підручник для учнів 10 класу

Ніколенко О.М. Зарубіжна література (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / О.М.Ніколенко, О.В.Орлова, Л.Л.Ковальова. – К.: грамота, 2018. – 208 с.: іл.

І. Повторити творчість вивчених письменників та художні твори:

 1. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ. СТАРОДАВНЯ ГРЕЦІЯ. Етапи й шедеври античності. Гомер (приблизно VIII століття до н.е.) — поема "Одіссея" (VIII ст. до н.е.). — Опрацювати матеріал за підручником: С.9 — 17.

 2. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ. ІТАЛІЯ. Культура італійського Відродження. Данте Аліґ'єрі (1265 — 1321) — поема  "Божественна комедія" (1307 — 1321). — Опрацювати матеріал за підручником: С.18 — 28.

 3. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ. АНГЛІЯ. Ренесанс в Англії. Вільям Шекспір (1564 — 1616) —  трагедія "Гамлет, принц данський" (1603). — Опрацювати матеріал за підручником: С.29 — 45.

 4. ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ ХІХ СТОЛІТТЯ. НІМЕЧЧИНА. Романтизм в Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 — 1822) — повість "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер" (1818). — Опрацювати матеріал за підручником: С.48 — 54.

 5. ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ ХІХ СТОЛІТТЯ. США. Розвиток романтизму в США. Волт Вітмен (1819— 1892) — поетична збірка "Листя трави" (1855 - 1891) та поема "Пісня про себе". — Опрацювати матеріал за підручником: С.61 — 67.       

ІІ. Підготувати усні повідомлення та міні-презентації на дані теми.       

ІІІ. Дати усні відповіді на запитання:                 

1. Яка література має назву "античної"?             

2. Що ви знаєте про славетного поета Стародавньої Греції Гомера?     

3. Чим вам запам'ятався образ Одіссея з однойменної поеми Гомера?     

4. Що є фундаментальною основою доби відродження, або Ренесансу?           

5. Який художній твір Данте Аліґ'єрі є найвідомішим твором зарубіжної літератури?           

6. Яка концепція світу представлена в поемі Данте Аліґ'єрі "Божественна комедія"?               

7. Які були особливості англійського Відродження, або ренесансу?           

8. Який видатний письменник доби англійського Відродження був актором, автором 37 п'єс і співзасновником англійського театру "Глобус"?

9. Хто є Шекспір?Що цікавого ви знаєте про Вільяма Шекспіра?           

10. В чому полягає  новаторство шекспірівської драматургії?       

11. Який твір Вільяма Шекспіра є найвідомішим твором зарубіжної літератури?                     

12. В чому полягає сутність конфлікту Гамлета зі світом і шукання головним героєм справедливості в данському королівстві?         

13. Яке ваше особисте ставлення до образу головного героя однойменної трагедії "Гамлет"?Чим вам сподобався цей образ?                   

14. Які провідні мотиви та їх вияви в трагедії Вільяма Шекспіра "Гамлет"?             

15. В чому полягає специфіка переходу від романтизму до реалізму XIX століття?             

16. Що сприяло появі романтизму саме в Німеччині? Хто з німецьких письменників заклав засади нового напряму й почав розробляти його принципи?

17. Чому ім'я Ернста Теодора Амадея Гофмана вважають іменем геніального діяча культури доби романтизму? Як він зумів поєднати талант чудового письменника, композитора, живописця, театрального критика і декоратора?                           

18. Чому, на вашу думку, потворний з усякого погляду, головний герой однойменної повісті "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер", був улюбленцем долі?                     

19. Чому казкова історія злету й падіння Цинобера — це застереження тим, хто прагне лише службового успіху й добробуту?       

20. Чому автор повісті "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер", Е.Т.А.Гофман, стверджує, що головне в людині — це її духовний світ й природні здібності, які обов'язково приводять людину до щастя?                   

21. Коли розпочалося й завершилося формування романтизму в США?                     

22. Що вам відомо про філософію трансценденталізму в США та сміливі експерименти трансценденталістів?                         

23. Що цікавого ви дізналися про американського поета Волта Вітмена?               

24. Як ви думаєте, чому протягом усього творчого життя Волт Вітмен писав одну книжку — поетичну збірку "Листя трави"? Доведіть, що символічна назва збірки утілює природну єдність людини зі світом.   

25. Які особливості поетики й новаторства Волта Вітмена?

26. Які автори й твори зарубіжної літератури вам найбільше сподобалися і саме чим?             

27. Твори яких письменників зарубіжної літератури ви хотіли б прочитати у ІІ семестрі 2022 — 2023 навчального року?

       

         Назвіть імена цих письменників зі списку запропонованих вам імен:                 

1. Фредерік Стендаль — роман "Червоне і чорне".                     

2. Гюстав Флобер — роман "Пані Боварі".                     

3. Оскар Вайльд — роман "Портрет Доріана Грея".     

4. Шарль Бодлер— поезія.               

5. Поль Верлен — поезія.                     

6. Артюр Рембо — поезія.                       

7. Моріс Метерлінк — драма-феєрія "Блакитний птах".

8. Ромен Гарі — роман "Повітряні змії".                         

9. Пауло Коельйо — роман-притча "Алхімік".

 

     Тема 1. Вступ. Оригінальна і перекладна література в сучасному світі. Значення художньої літератури для людини і людства ХХІ ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий чинник формування української нації.

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати та стисло (у вигляді тез, тобто тезово) законспектувати матеріал підручника зі с.4-8.
  2. Дайте усні відповіді на запитання підручника зі с.8.
  3. Прочитайте статтю з сайту «Вікіпедія»: «Як вчитись краще?/Інтернет» задля покращення навчання в школі та підвищення рівня самоосвіти за наступним посиланням з цього сайту:

https://uk.wikibooks.org/wiki/%D0%AF%D0%BA_%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8C_%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%89%D0%B5%3F/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82

  1. Перегляньте відео з каналу Youtube за наступними посиланнями:

             

  

  

                                           

  1. Дайте усні відповіді на запитання:
  • За допомогою Інтернету знайдіть різні визначення поняття «діалог культур»? Як ви розумієте ці різні визначення поняття «діалог культур»?
  • Чому ми добре розуміємо, що окремі твори зарубіжної літератури є особливо важливими для української нації? Свої відповіді обґрунтуйте.
  • Чому читаючи твори численних зарубіжних письменників, тобто через літературу, «чуже» стає «своїм», корисним  і потрібним для нас, українців?
  • Які жанри і яка тематика творів зарубіжної літератури вам найбільше подобаються? Що приваблює  вас у цих творах?
  • Твори яких сучасних письменників ви хотіли б прочитати самостійно та на уроках  зарубіжної літератури у 10 класі?
Сайт проекту
Календар
«  Март 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2023
Конструктор сайтов - uCoz