Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Зарубіжна література 12 клас ІІ сем. 2 частинаПідручник. О Ніколенко. Зарубіжна література 11 клас ( рівень стандарту) Київ: «Грамота»2019. Тема: Сербія. Милорад Павич(1929 – 2009). «Скляний равлик». Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори. Переглянути урок
Перехресне прочитання оповідання «Скляний равлик» Складімо літературний паспорт твору. Очікувані результати Рік написання: 1998. Жанр: оповідання. Літературний рід: епос. Тема: зображення цікавого перехрещення доль двох людей. Ідея: паралельне прочитання історії Давнього Єгипту та сучасності Проблематика:
Головні герої: панна Хатчепсут – продавчиня в магазині жіночої спідньої білизни; пан Давид Сенмут – архітектор; пан в шкіряному пальто; колишня дружина пана Давида Сенмута. Підзаголовок: інтернет-оповідання (Новаторським є авторське визначення жанру твору — оповідання для комп’ютера й циркуля, для прочитання якого необхідний комп’ютер. Цим автор прагне не лише заінтригувати читача, а й задає правила прочитання — по колу, оскільки з часом нічого не змінюється у світі, у якому людина почувається ізольованою, самотньою, відчуженою.) Сюжет твору. Він є особливим, оскільки автор пропонує декілька його прочитань, дає змогу читачеві самому обирати послідовність розділів для читання. Існує щонайменше чотири способи (послідовності) прочитання оповідання.Композиція твору “Скляний равлик”Перше перехрестя: – Панна Хатчепсут”; – “Пан Давид Сенмут, архітектор”; – “Дочка, яка могла зватися Ніферуре”. Друге перехрестя: – “Декоративна свічка”; – “Запальничка”. Експозиція – фактично її немає у творі.Зав’язка – два розділи оповідання: “Панна Хатчепсут” та “Пан Давид Сенмут, архітектор” (дії відбуваються паралельно).Розвиток дії – розділ “Дочка, яка могла зватися Ніферуре”.Кульмінація – обидва розділи “Декоративна свічка” та “Запальничка” (знову ж таки – дії відбуваються паралельно; окрім останніх абзаців у кожному з розділів).Розв’язка – останні абзаци у розділах “Декоративна Домашнє завдання Опрацювати запропонований матеріал. Дати відповідь на запитання: "Які аспекти сучасного суспільства відображено у творі?"
Тема: СербіяМилорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Переглянути урок
Домашнє завдання Підручник ст171-173
Тема: Провідні тенденції в драматургії ІІ пол. ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки Переглянути урок
VІІ. Домашнє завдання Підручник ст160-163.
Тема: Колумбія Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. Охарактеризуйте сутність творчого методу «магічний реалізм». Які митці використовували його? – То про які життєві цінності йдеться у творі? Які духовні проблеми порушує письменник у сюжеті про гостину ангела на землі? Це питання і буде головним на сьогоднішньому уроці. – Яке враження справило на вас оповідання? – Що саме вас схвилювало? Що ж це за оповідання? Звичайна фантастика Твір з глибоким філософським сенсом У творі все абсурдно Це оповідання – вирок. Кому? Якими постають в оповіданні люди?(Усі вони – мешканці маленького містечка і кожен із них розкривається по ставленню до ангела. Людина –богоподібне створіння, а поводиться, як звір) Учні зачитують цитати, дібрані вдома, разом складають схему.
–Чи був старий, що з’явився в селищі дійсно ангелом? Чому його образ не відповідає традиційному уявленню про ангелів? Три дні лив дощ. Я змок до нитки і став схожий на жалюгідну, знесилену істоту, подібну до людини. Дивно, але від мене тхнуло болотом. З крил звисали водорості, а велике пір’я було посічене земними вітрами й нічого в моїй жалюгідній зовнішності не свідчило про велич і силу ангела. Я більше скидався на велику старезну курку. Гадаю, саме тому Пелайо, витягнувши з грязюки, замкнув мене у дротяному курнику, де мене дзьобали кури, а люди кидали різні недоїдки крізь сітку. Недужі висмикували з моїх крил пір’я, а безбожники жбурляли в мене каміння. Один сміливець, навіть припік мені бік розжареною залізякою. В курнику мене щоночі трусила лихоманка. Я став байдужий до людей. Я так і не навчився говорити їхньою мовою. Щоразу коли вони до мене наближалися, боячись нових образ і болю, я намагався якнайдалі заховатися в кутку курника. Вони лякали мене, очі мої часто наповнювалися слізьми… мені було боляче. Та я все ще терпів їхні примхи і витівки. За той час, поки я був серед людей, я дуже постарів. Та зовсім несподівано я відчув, як почало рости тверде й довге, як у великих старих птахів пір’я. І в серці зажевріла надія! Я навіть став наспівувати пісні давніх мандрівників. І ось нарешті я злетів! Навіть Елісенда полегшено зітхнула, коли побачила, що я полетів у бік моря, перетворившись згодом на маленьку чорну цятку… Коментар вчителя Справді, світ, зображений Маркесом, виглядає абсурдним. Це схоже на вирок. Письменник піднімає багато глибоких філософських питань і заставляє нас, читачів, шукати на них конкретні відповіді. Чому люди виявилися такими жорстокими варварами? Адже перед ними було хоч і незрозуміле створіння, але живе. Вони не виявили ані гостинності, ані співчуття, ані поваги до віку. А життя Пелайо і Елісенди ангел все ж змінив. Їхня дитина видужала, за гроші, зароблені за споглядання ангела, вони перебудували свій будинок, заклали садок. Пелайо відмовився від посади поліцейського, а Елісенда купила собі босоніжки на високих підборах і кілька барвистих суконь. Єдине, що залишилось без змін – це курник, де мучився ангел. Ангел їм надоїв! Елісенда плакала й жалілася, що їй вже несила жити в цьому світі, повному ангелів. Справді, поява ангела в реальному світі – це абсурд. А хіба не більший абсурд заробляти на цьому гроші, таврувати розжареним залізом живе створіння? Людська спільнота, зображена в оповіданні корислива, безкультурна, жорстока і невдячна. Здається, ці люди не схожі на нас…Але, на жаль, ці люди – наші сучасники. Вони погоджуються з отцем Гонсагою, що «крила ні про що не свідчать, їх мають і літак, і яструб, отож, це – атрибут не тільки ангелів». І знову виникають запитання, на які Маркес не дає відповіді, але заставляє нас задуматися.
Проблемні запитання
VІІ. Домашнє завдання
|
Сайт проекту
Погода Полтава
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
|