ПІДРУЧНИК ДЛЯ УЧНІВ 10 КЛАСУ: Ніколенко О.М. Зарубіжна література (рівень стандарту)
підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти /О.М.Ніколенко, О.В.Орлова, Л.Л.Ковальова. – К.: Грамота, 2018. – 208 с.: іл.
ТЕМА:Стендаль «Червоне і чорне». Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Опрацювати с.81 – 82та стисло (у вигляді тез, тобто тезово) законспектувати теоретичний матеріал підручника про образ головного героя роману Жульєна Сореля – плебея, сина власника лісопилки, який прагне зробити гарну кар’єру в житті.
Опрацювати с.90 – 95 – прочитати ІІ частину роману «Червоне і чорне» й охарактеризувати стосунки Жульєна Сореля з маркізою Матильдою де Ла Моль. Чому головні герої твору вирішили взяти шлюб? Якою була реакція батька Матильди на цю звістку?
Дати усні відповіді на запитання підручника з розділу «Компетентності» на с.95 – 96 та виконайте завдання № 1 – 5, 8 - 11.
Переглянути відео з каналу Ютуб за такими запитами:
Фредерік Стендаль. Цікаві факти біографії.
Соцільно-психологічний роман-хроніка «Червоне і чорне».
Образ головного героя роману «Червоне і чорне» - Жульєна Сореля.
Жіночі образи роману - пані де Реналь і Матильди де Ла Моль.
Образи аристократів – пана де Реналя і маркіза де Ла Моля.
Образи друзів Жульєна Сореля – Фуке та абата Шелана.
Середовище перебування Жульєна Сореля - Вер'єр, Безансон, Париж, Страсбург.
Події, причини і наслідки цих подій в житті Жульєна Сореля.
Життєві успіхи й помилки Жульєна Сореля.
Різні соціальні типи доби – чиновники, аристократи, священники, буржуа, селяни.
Переглянути теоретичний матеріал про роман Стендаля «Червоне і чорне» та відео на каналі Ютуб екранізацій роману з художніх фільмів за наступними посиланнями:
Знайдіть додатковий матеріал і підготуйте усні повідомлення на задану тему за допомогою зазначених нижче ресурсів Інтернету, тобто з наступних освітніх сайтів, додатків, платформ: «Всеосвіта», «На Урок», «Знання» («Знания»), «В школі», «Всеукраїнська школа онлайн» («ВШО»), «Вікіпедія», та з відеоканалу «Ютуб».
Підсумовуючі опрацьований та вивчений вами теоретичний матеріал, дайте усні відповіді на наступні запитання:
Чи вдалося письменнику Фредеріку Стендалю «застосувати прийоми математики до людського серця» в романі «Червоне і чорне»?
Яке виховання й освіту отримав Жульєн Сорель у Вер'єрі? Чого навчився в Безансоні? Як вплинув на нього Париж?
Чому Жульєн вирішив обрати для себе кар'єру священника, відмовився від спокусливої пропозиції Фуке зайнятися комерцією та швидко розбагатіти?
Проаналізуйте поведінку й почуття Жульєна під час обіду у Вер'єрі в домі Вально. Як це характеризує юнака?
Визначте етапи кар'єри Жульєна Сореля. Чи справдилися сподівання Сореля, що лицемірство – найкоротший шлях до вершини життєвого успіху?
6.Як характеризує Жульєна Сореля відчуття щастя, коли «він мріяв про славу для себе і про свободу для всіх»?
Підготуйте мультимедійну презентацію «Герої Стендаля у світовому кінематографі».
ТЕМА: Роман ХІХ століття. Франція. Стендаль (Анрі Марі Бейль). «Червоне і чорне». Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози ХІХ століття.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Опрацювати с.78 – 79та стисло (у вигляді тез, тобто тезово) законспектувати статтю підручника про життя і творчість Фредеріка Стендаля (Анрі Марі Бейля, (1783 – 1842)).
Опрацювати с.79 – 81 та тезово законспектувати теоретичний матеріал підручника про історію створення роману «Червоне і чорне» (1830), панораму французького суспільства 1826 – 1930 рр., взаємодію романтизму й реалізму в романі «Червоне і Чорне» (романтичні та реалістичні елементи у творі).
Дати усні відповіді на запитання підручника з розділу «Компетентності» на с.97 (1, 2, 3) та на с.95 виконати завдання № 6 -7, № 12, № 14 - 16, № 20.
Переглянути відео з каналу Ютуб за такими запитами:
Фредерік Стендаль. Біографія письменника. Цікаві факти біографії.
Соцільно-психологічний роман-хроніка «Червоне і чорне».
Історія створення роману «Червоне і чорне».
Панорама французького суспільства у романі «Червоне і чорне».
Новаторство Стендаля в жанрі роману.
Взаємодія романтизму й реалізму в романі «Червоне і чорне».
Образ головного героя роману «Червоне і чорне» - Жульєна Сореля.
Жульєн Сорель як втілення образу юнака свого часу, який жив романтичними уявленнями.
Кінофільми за романом «Червоне і чорне»:
Художній фільм за романом «Червоне і чорне»
(реж. С.Герасимов, СРСР, 1976).
Художній фільм за романом «Червоне і чорне»
(реж. Ж. – Д.Верхак, Німеччина – Італія – Франція, 1997).
Дайте усну відповідь на запитання: Який з цих художніх фільмів найкраще відображає дух роману. Поясніть: чому?
Опрацювати с.84 – 95 ̶ прочитайте роман Фредеріка Стендаля «Червоне і чорне» (скорочено) і поясніть символіку назви твору.
(На с.84 – 90 – прочитати І частину роману і на с.90 – 95 ̶ прочитати ІІ частину роману).
Охарактеризуйте головні образи роману «Червоне і чорне».
Опрацювати с.74 підручника і повторити характерні ознаки реалістичного роману.
Переглянути теоретичний матеріал та відео з каналу Ютуб про роман Фредеріка Стендаля «Червоне і чорне» за наступними посиланнями:
Знайдіть додатковий матеріал і підготуйте усні повідомлення на задану тему за допомогою зазначених нижче ресурсів Інтернету, тобто з наступних освітніх сайтів, додатків, платформ: «Всеосвіта», «На Урок», «Знання» («Знания»), «В школі», «Всеукраїнська школа онлайн» («ВШО»), «Вікіпедія» та з відеоканалу «Ютуб».
Підсумовуючі опрацьований та вивчений вами теоретичний матеріал, дайте усні відповіді на наступні запитання:
Підготуйте мультимедійні презентації на запропоновані теми (на власний вибір учнів):
Образ Жульєна Сореля в романі «Червоне і чорне».
Жіночі образи роману «Червоне і чорне».
Чоловічі образи роману «Червоне і чорне».
Виховна роль роману «Червоне і чорне» на прикладі життєвих успіхів і помилок Жульєна Сореля.
Цікаві факти біографії Стендаля.
ТЕМА:Стендаль «Червоне і чорне». Зображення соціального середовища у творі. Символіка роману.
ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ:Роман. Жанрові різновиди роману. Соціально-психологічний реалістичний роман. Роман-хроніка. Сюжет. Образ головного героя. Психологічний конфлікт. Зображення соціального середовища. Символіка назви твору. Багатозначність назви твору. Асоціації. Реалістичні описи. Реалістичні деталі. Аналітизм автора в зображенні зовнішнього і внутрішнього світу героїв.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Опрацювати с.83 – 84 та стисло (у вигляді тез, тобто тезово) законспектувати теоретичний матеріал підручника про символіку роману «Червоне і чорне» та про зображення соціального середовища у творі.
Зробити усний переказ сюжету роману «Червоне і чорне».
Опрацювати с.84 – 95 і повторити вивчений матеріал підручника про життя і творчість Фредеріка Стендаля.
Дати усні відповіді на запитання підручника з розділу «Компетентності» на с.95 – 96 та виконати завдання № 13;17 – 19; 21 - 24.
Переглянути відео з каналу Ютуб за такими запитами:
Наполеон – кумир французької молоді початку ХІХ ст. та майбутнього письменника Фредеріка Стендаля.
Роман «Червоне і чорне» - шедевр світової класики.
Матеріали газетної судової хронічки або кримінальної історії про Антуана Берте, прототипу образу головного героя роману «Червоне і чорне» Жульєна Сореля.
Роман «Червоне і чорне» - шедевр світової класики.
Жанрові різновиди роману. Роман-хроніка.
Промовистий підзаголовок роману «Червоне і чорне» - «Хроніка ХІХ століття».
Документальна основа роману «Червоне і чорне».
Фредерік Стендаль – літописець своєї доби у романі «Червоне і чорне» Стендаль – засновник реалістичного соціально-психологічного роману у Франції.
Гроші – наскрізна тема роману, яка визначає біографію головного героя твору Жульєна Сореля.
Що призвело Жульєна Сореля до злочину.
Переглянути матеріали та відео з каналу Ютуб за наступними посиланнями:
Знайдіть додатковий матеріал і підготуйте усні повідомлення на задану тему уроку за допомогою зазначених нижче інтернет-ресурсів, тобто з наступних освітніх сайтів, додатків, платформ: «Всеосвіта», «На Урок», «Знання», «В школі», «ВШО», «Вікіпедія» та з відео каналу «Ютуб».
Підсумовуючи опрацьований та вивчений вами теоретичний матеріал, дайте усні відповіді на наступні запитання:
Запитання і завдання за творчістю Стендаля і романом «Червоне і чорне»:
Що вам відомо про Фредеріка Стендаля? Ким він був на початку свого життєвого шляху? Охарактеризуйте життєвий і творчий шлях видатного французького письменника ХІХ ст.
Підготуйте усне повідомлення про роман «Червоне і чорне» як широку панораму життя Франції періоду Реставрації.
Розкажіть про долю Жульєна Сореля і формування його характеру.
Доведіть, що внутрішня драма Жульєна Сореля це результат конфлікту головного героя із суспільством.
Я ви оцінюєте образ головного героя твору – Жульєна Сореля?
Як ви сприймаєте психологізм роману «Червоне і чорне»?
Як ви оцінюєте жіночі образи роману?
Чим вам сподобався чи запам'ятався і чому вас навчив цей художній твір Стендаля? Чи цікавою була тема цієї книги саме для вас? Свою відповідь аргументуйте.
Підготуйте ваші власні запитання до дискусії за романом «Червоне і чорне».
Напишіть твір-есе (короткий за обсягом твір) на одну із запропонованих вам тем:
«Трагедія гордого серця в ницому суспільстві».
«Що призвело Жульєна Сореля до злочину?»
«Чи можна поєднати честолюбство і кохання?»
«Чи може лицемірство й честолюбство привести людину на вершину влади?»
«Життєві іспити Жульєна Сореля»
«Лицемірство – «мистецтво, до якого вдаються безсилі люди»».
«Новий герой: непересічна особистість чи цинік?»
«Жульєн Сорель - Новий Дантон?»
9.Підготуйте мультимедійну презентацію «Герої Стендаля у світовому кінематографі».
ТЕМА: Роман ХІХ століття. Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки.
ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ: Роман. Жанрові різновиди роману.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Опрацювати с.68 – 72 та стисло (у вигляді тез, тобто тезово) законспектувати теоретичний матеріал підручника про роман ХІХ ст.
Опрацювати с.73 – 77 та стисло (тезово) законспектувати матеріал підручника про розвиток в ХІХ ст.
Дати усні відповіді на запитання підручника зі с.72 і с.77.
Переглянути відео з каналу Ютуб за такими запитами:
«Роман ХІХ ст.»
«Розвиток роману в ХІХ ст.», або за наступними посиланнями:
Знайдіть додатковий матеріал і підготуйте усні повідомлення на задану тему за допомогою зазначених нижче ресурсів Інтернету, тобто з наступних освітніх сайтів, додатків, платформ: «Всеосвіта», «На Урок», «Знання» («Знания»), «В школі», «Всеукраїнська школа онлайн» («ВШО»), «Вікіпедія», та з відеоканалу «Ютуб».
Підсумовуючі опрацьований та вивчений вами теоретичний матеріал, дайте усні відповіді на наступні запитання:
Що таке роман? Чим роман відрізняється від повісті?
Які ви знаєте ознаки роману?
Кого з українських літературознавців ми вважаємо теоретиком роману?
Як виявився досвід романтиків у галузі роману? Яких нових ознак вони надали жанру роману?
Які фактори мали вплив на формування реалістичного роману ХІХ ст.?
Які характерні ознаки реалістичного роману?
Які жанрові різновиди роману ви можете назвати? -->