Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Зар. література 12 клас ІІ сем. 1 частинаПідручник.О Ніколенко.Зарубіжна література 11 клас ( рівень стандарту) Київ: «Грамота»2019. Тема: Колумбія Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Переглянути урок.
Тести https://naurok.com.ua/test/gabriel-garsia-markes-starigan-iz-krilami-35646.html Опрацювати: -за підручником с.150-151 -https://pidruchnyk.com.ua/1256-zarubizhna-literatura-11-klas-nikolenko.html 2.Переглянути відео Експрес-урок 17. Г. Г. Маркес «Стариган із крилами»(автор-учитель К.С. Ніколенко). 3.Переглянути презентацію 4.Робота з текстом оповідання 1) Охарактеризувати образи Пелайо, Елісенди. 2) Дати характеристику образу сусідки, священику. 3) Охарактеризуйте дитя. Чому хлопчик, зображений автором – хворий? 4) Символом чого були явища природи? 5.Записати у зошит Образи-символи у творі Хлопчик – це відображення жорстокого, хворого суспільства. Здавалося б , що дитина – це символ чистоти душі, без гріховності. Та він байдуже ставиться до появи гостя, грався у курнику і заразив старигана вітряною віспою. Хвороба дитини – символ неблагополуччя людства, яке хворіє на зло. Пелайо - втілення прагматизму. Елісенда – добра, але прагматична людина. Жінка-павук – символ деградації суспільства. «Розумна сусідка» - втілення самовпевненої сірості, яка прагне бути в центрі усіх подій. Отець Гонзага – це обмежений чоловік, немилосердний священик без віри. Образи світу природи: дощ – символ необхідності духовного очищення землі; морська стихія – бурхливе й суперечне життя; морський вітер – відчуття свободи; калюжа – уособлення життєвого бруду, життя без милосердя і доброти. Клітка, курник, дім з гратами – обмеженість жалюгідного існування. Образ світу людей – модель людства. Поведінка людей підкреслює, що душі у них злі, черстві, грішні. Вони наглухо закриті для божественних істин. А найстрашніше, що янгола сприймають за циркову звірину, яка за їжу виконує забаганки натовпу. Хвороба ангела – символ знехтування віри. Відновлені крила – символ духовного злету людини. Політ ангела – утвердження незгасності справжніх духовних цінностей, які не можна знищити. Короткий зміст Написане 1955 року оповідання Ґабріеля Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами» вперше було опубліковане іспанською мовою в 1968-му. Англійський переклад було видано 1972 року, український — у 1976-му. Як і багато інших творів Ґарсії Маркеса, «Стариган із крилами» належить до напряму магічного реалізму. Письменник творить власний, досить сумний міф про пришестя на грішну землю янгола, про людей і земне життя. Оповідання «Стариган із крилами» — це тонкий і сповнений філософської глибини сплав реальних подій та міфологічного сюжету. У чому ж сенс несподіваної зустрічі людей із янголом? Як вони повелися в такій незвичайній ситуації? Чи виявилися гідними дива, що сталося з ними? Стариган із крилами з оповідання Ґарсії Маркеса та Ґреґор Замза з новели «Перевтілення» Кафки подібні своєю безмежною самотністю, відчуттям нікчемності, непотрібності у світі людей. Жителі невеличкого селища Пелайо та Елісенда надзвичайно заклопотані своїми справами. Погода жахлива, дощ не припиняється уже впродовж трьох діб, із напівзатопленого подвір’я краби заповзають до будинку. Та ще й у дитини всю ніч був жар. І в таку негоду подружжя знаходить на своєму подвір’ї старого у брудному одязі, який не може підвестися через велетенські крила, що виглядають у нього з-за спини. Коли люди трохи отямилися, вони дійшли висновку, що перед ними янгол. До цієї думки їх підштовхнула всезнаюча сусідка, яка заявила, що янгол прилетів за душею їхнього хворого сина. Та зовнішній вигляд старого зовсім не відповідав людським уявленням про янголів небесних. За біблійними легендами, люди уявляють янголів прекрасними юними істотами з чудовими білими крилами, як у лебедів. Навіть вислови є: «янгольський вид», «янгольський голос», «не людина, а янгол». До того ж для практичного селянського розуму диво, яке не можна використати в хазяйстві, є зайвим, непотрібним. Тим більше, коли диво говорить якоюсь незрозумілою мовою. Наступного дня все село вже знало, що в будинку Пелайо є живий янгол. Сусідка застерігала, що янголи о цій порі року дуже небезпечні, отож Пелайо цілий вечір не зводив зі старого очей, а на ніч замкнув його в дротяному курнику. Згодом господарі, які знайшли янгола, мали з цього неабиякий зиск — обгородили двір парканом і пропускали бажаючих подивитися на диво за гроші. З часом поставили залізні ґрати на вікна — «щоб не залітали ангели» (тут і далі переклад Маргарита Жердинівської). Це справжнісінький апофеоз сарказму: проти янголів ставлять ґрати, ніби антимоскітну сітку від комарів. Коли приміщення, де жив янгол, зруйнувалося від часу, стариган із крилами бродив по будинку туди-сюди, і його звідусіль гнали. Господиня полегшено зітхнула «за себе і за нього», коли побачила, що янгол відлітає. І ні вона, ні її чоловік навіть не подумали, що, можливо, саме янголу вони зобов’язані багатьма речами: і припиненням дощу, і одужанням дитини, і добробутом. В оповіданні Ґарсії Маркеса «Стариган із крилами» майстерно реалізовано запропонований письменником засадничий принцип магічного реалізму — принцип оживлення дива. Янгол, викачаний у багні, якого тримають у курнику, наче свійського птаха, якого таврують і вимагають від нього негайних чудес, а потім виганяють віником із дому, — стає в цьому міфі символом абсурдності людського буття. Стариган із крилами — це образ якогось дива (або дивака), що опиняється в людському світі з його цінностями і має бути тим світом поцінований. Відтак диво має бути співвіднесене з певними суспільними канонами: релігійними, побутовими тощо. Люди прагнуть побачити в ньому ті якості, які, на їхню думку, мають відповідати поняттям «янгол», «диво». Те ж диво, яким був забруднений стариган із крилами, жодною мірою не відповідало очікуванням. Отже, люди не здатні осягнути високі, благородні істини, вони перебувають у полоні байдужості, корисливості, розрахунку. На жаль, у сучасному світі немає місця для янголів. Та чи не залишає читачеві надію фінал оповідання: янгол не помирає, а одужує й відлітає в піднебесся. Можливо, серед людей він саме такий, на якого ті заслуговують, він — їхнє відображення. Мотив крил є чи не найважливішим у творі, він з’єднує назву з текстом оповідання, утворює його основну антитезу: «крилата людина та безкрилий натовп», «окриленість мрії та приземленість дійсності». Мотив падіння й злету утворює сюжетно-композиційну канву твору: на початку янгол борсається в багнюці не в змозі піднятися, а наприкінці оповідання він із зусиллями здіймається в повітря й розчиняється в небі. В оповіданні «Стариган із крилами» звичайне, приземлене, буденне переплітається з фантастичним, химерним, вигаданим, багато картин тут символічні, вони містять глибокий підтекст. Море символізує бурхливе і суперечливе життя. Свіжий морський вітер — відчуття свободи, потяг до широкого, безмежного простору. Крила — символ духовного злету. Вони є знаком того, що людству треба одужати морально, розправити крила й піднестися до духовних вершин. Домашня робота.. Виконати тести https://naurok.com.ua/test-opovidannya-g-markesa-starigan-iz-krilami-47394.html Продовжіть речення: «Стариган із крилами-це історія про…»
Тема: Колумбія Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Переглянути урок.
Тести https://vseosvita.ua/library/testi-dola-gabriela-garsia-markesa-251019.html https://naurok.com.ua/test/markes-starigan-iz-krilami-301179.html "Магічний реалізм" — умовна назва модерністської течії в літературі Латинської Америки. Термін увів А. Карпентьєр, який разом із Ґ. Ґарсія Маркесом, Х. Кортасаром, М. А. Астуріасом був одним із найяскравіших представників цієї течії. Для літератури «магічного реалізму» характерні звернення до народного міфологізму, широке змалювання національних традицій, оригінальне переплетіння чарівного, що притаманне міфам, і побутового, сучасності та історії Габріель був найстаршим із шістнадцяти дітей простого телеграфіста, Еліху Гарсіа і Луїзи. 2. Мало хто знає, але Габо пробував писати казки для дітей. Переконали його цього не робити сини письменника, які прочитавши одну його казку, сказали: “Ти, справді, думаєш, що діти настільки дурні?” 3. За словами письменника, якби він не став літератором, то хотів би бути тапером (музикантом) в барі. Таким чином “він би допомагав закоханим ще сильніше любити один одного”. 4. Маркес став символом нової епохи в історії роману і реалізму. Його манера писати була настільки унікальна, що її віднесли до нового літературної течії – “магічний реалізм”. 5. У 2004 році був опублікований роман Маркеса “Спогади моїх сумних повій”, але за місяць до того як відбулася офіційна презентація роману, рукопис незаконним шляхом потрапив до рук “піратів”, які одразу ж запустили її у продаж. У відповідь на це Габо змінює фінал роману. 6. Першим населеним пунктом, який побачив Маркес в 1957 році під час своєї поїздки на Всесвітній фестиваль молоді та студентів, стало українське містечко Чоп, в якому Габо провів близько п’яти годин. 7. В його есе про СРСР він написав, що здивований тому, що на цій території не має реклами кока-коли! 8. Щоб відіслати рукопис роману “Сто років самотності”, Маркесу не вистачало 80 песо. Тоді він заклав міксер і фен своєї дружини Мерседес. Дізнавшись про це, вона сказала: “Не вистачає тільки, щоб роман виявився поганим”. 9. Мексиканська влада вела нагляд за Маркесом з 1965 до 1985 року через його зв’язки з комуністичними режимами та лідерами. 10. Письменник не любив літати в літаках. 11. У 1982 році Габріель Гарсіа Маркес отримав Нобелівську премію з літератури і став першим колумбійцем, який отримав цю премію. 12. Габріелю було 14, коли він познайомився зі своєю майбутньою дружиною Мерседес Барча (їй в ту пору було років дев’ять). У 1945 р Маркес присвятив їй вірш під назвою «Ранковий сонет божественній школярці». У 1958 році майбутній класик одружився на Мерседес Барча, у них народилися два сини – Родріго і Гонсало Домашня робота.Опрацювати статтю в підручнику ст 149-151.
Тема: Символіка образів. Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. Тест. Дописати потрібне. ( Робота в зошитах) • Прийшов в літературу як представник ……. • Під час Другої світової війни Хемінгуей бере участь у ………. Переглянути фільм.
Домашня робота. Опрацювати статтю в підручнику ст 144-147
Тема: Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини XX ст. Ернест Міллер Гемінґвей. Віхи життя й творчості митця. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Переглянути урок
Пройти тести https://naurok.com.ua/test/ernest-heminguey-biografiya-39474.html Народився Ернест Мілле Хемінгуей 1899 році в містечку Оук-Парк поблизу Чикаго у досить заможній родині приватного лікаря. Мати була музично обдарованою, гарно співала. У родині зростало шестеро дітей, усім їм дідусі та бабусі приділяли багато уваги. Хлопчик ріс міцною, здоровою дитиною, змалку багато читав. Після закінчення Граматичної школи Хемінгуей вступив до старших класів школи «Рівер форсет хай скул». Захоплювався спортом, став членом туристичного клубу, грав у шкільному оркестрі, працював репортером шкільної газети, постійно друкувався в шкільному журналі «Табула». Після закінчення школи 1917 році він відмовився вступати до університету, як наполягали батьки, і поїхав до дядька в Канзас-Сіті працювати репортером газети. Через рік Хемінгуей записався до транспортного підрозділу Американського Червоного Хреста. І це його перше знайомство з війною завершилось тяжким пораненням. З його тіла було вилучено 237 осколків. За порятунок італійського солдата отримав срібну зірку «За доблесть» та «Воєнний хрест». 1919 році повернувся до США, працював у різних газета, писав нариси про війну. 1929 року вийшов його роман «Прощавай зброє». У 1937-1938 роках він знову на війні, тепер уже в Іспанії. У 1944 році взяв участь у воєнних діях після відкриття другого фронту під час Другої світової війни. 1953 року його нагороджують престижною Пулітцерівською премією, визнавши повість «Старий і море» найкращим прозовим твором. Через рік він отримав за неї Нобелівську премію. Авіакатастрофа та отримані під час гасіння пожежі опіки негативно вплинули на здоров’я письменника. Він, не звиклий до бездіяльності, не витримав і наклав на себе руки. Письменник розчарувавшись у найвищих ідеалах демократії. Наблизився у власному світосприйнятті до французьких екзистенціалістів. Метафора айсберга, до якої він звертається, щоб відтворити правду життя, стає для нього надзвичайно важливою. Те що «ми бачимо над поверхнею води» Хемінгуей позбавляє описовості, а точна фіксація подій стає основним принципом його прози. Опрацювати статтю в підручнику ст 141-146
|
Сайт проекту
Погода Полтава
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
|