Воскресенье, 26.03.2023, 01:14
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Зар. література 12 клас І сем. 1 частина

Опрацювати підручник О. Ніколенко. Зарубіжна література 11 клас ( рівень стандарту) Київ: «Грамота»2019. Ст 113-120.

Тема: Генріх Белль (1917 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

         Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог).

Переглянути урок:

          Опрацювати статтю в підручнику ст 131-1132.

Записати в зошит:

Символіка оповідання Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»

        Символізм назви твору. Досить дивна й незрозуміла, на перший погляд, назва оповідання, у якій відчутно подих античності.

        Назва твору Г. Белля — фрагмент речення; ця фраза — обірваний початок давньогрецького двовірша-епітафії про битву у Фермопільській ущелині, де, захищаючи Вітчизну, загинули 300 спартанських воїнів царя Леоніда. Вона звучала так: «Подорожній, коли ти прийдеш у Спарту, перекажи македонцям, що вкупі мертві ми тут лежимо, вірні їм даним словом». Її автором був Сімонід Кеоський. Ці рядки відомі ще від часів Шиллера, який здійснив переклад згаданого вище вірша. Відтоді, як Німеччина стала імперією, вона ототожнювала себе з гармонійною античністю. Служіння імперії освячувалося ідеєю справедливості воєн, до яких школа готувала німецьких юнаків, хоча ці війни могли бути суто грабіжницькими. Вірш про битву під Фермопілами — давня формула подвигу у справедливій війні. Саме в такому дусі виховували німецьку молодь напередодні та під час Другої світової війни. Ключова фраза не випадково з’являється на дошці німецької гімназії: вона відображує сутність системи виховання у тогочасній Німеччині, побудованій на зарозумілості й обмані.

          Жанрова своєрідність та особливості композиції твору. За жанром твір Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...» — це оповідання, яке дослідники вважають зразком психологічної прози.

          Ознаки психологічності в оповіданні Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»

✵ Містить багато роздумів героя про сенс життя.

✵ Розповідь ведеться від 1-ї особи.

✵ Наявний принцип контрасту.

✵ В основі оповідання — процес упізнавання героєм власної гімназії (минуле) і усвідомлення свого подальшого життя.

✵ Наявні психологічні деталі (таблиця з іменами полеглих, запис на дошці).

✵ Присутня психологічна символіка.

✵ Цілковито відсутня авторська характеристика героя.

             Д\З  Підготувати розгорнуту відповідь на запитання «Що спільного між творами Джорджа Орвелла й Генріха Белля?».

                      Прочитати «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

 

Тема: Генріх Белль (1917 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Життєвий і творчий шлях письменника.

           Переглянути урок:

            Опрацювати статтю в підручнику ст 125-129.

       Війна у творах німецького письменника Геріха Белля - це війна переможених. Він зображує її останній період - період відступу і поразки, проте Белля цікавила не війна як така, а людина на війні. "У величезній кількості жертв, - говорить він, - губиться окрема людина...", саме ця окрема людина, її страждання стають центральним об'єктом зображення.
      Герої Белля - солдати, єфрейтори, фельдфебелі, обер-лейтенанти - прості служаки, виконавці чужої волі, що не знайшли в собі сили протистояти фашизму, а тому самі певною мірою страждають від своєї причетності до його злочинів. Ні, Белль не виправдовує їх - він співчуває їм, як людям.

          Робота зі словником:

 Фарисейство в сучасному розумінні є синонімом святенництва і лицемірства

 Святенництво – карикатура на святість, показна форма благочестя і побожності

 Лицемірство – нещирість, хитрість

Д\З Підібрати цитатний матеріал, висловлювання про війну. Визначити жанр твору, проблематику, символіку

      Прочитати «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

 

Тема: Контрольний твір-роздум за темами «Антиутопія у світовій літературі»,» Епічний театр» Брехта.

Структура твору-роздуму

  • Вступ, що містить тезу – положення, яке вимагає доказів;
  • Аргументи: не менше 2-3 доказів думок, викладених у тезі;
  • Висновок, в якому остаточно підтверджується теза;
  • Об’єм твору розраховується за формулою:

Вступ + Висновок = 1/3 обсягу твору

Іншими словами, якщо твір займає три сторінки, то загальний обсяг вступу і висновку не повинен перевищувати однієї сторінки.

       Кожну частину твору-роздуму потрібно починати з нового рядка.

Як підготуватися до написання твору-роздуму

1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, яке потрібно довести.

2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати:

  • особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями);
  • тексти з книжок, журналів, газет;
  • довідкову літературу;
  • радіо- та телепередачі;
  • матеріали інтернету (але будьте обережні).

3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:

  • факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства і мають велике значення для переконання;
  • приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію і характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі

4. Дайте назву вашому майбутньому твору (якщо вона вам не запропонована).
5. Складіть план твору.
6. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.

 

Висновок

Розмірковуючи про те, як правильно писати твір-роздум, не варто забувати про спосіб написання висновку. Тут повинні бути зроблені висновки та підбито підсумки роздумів.

Загальні рекомендації:

  • Починайте висновок підсумовуючою фразою:

«Таким чином, автор дає зрозуміти читачам, що …», «Отже, завершуючи роздуми про …, ми приходимо до висновку», «Підводячи підсумок сказаному, хочеться ще раз нагадати про важливість проблеми …» та ін.

  • Не варто ще раз перелічувати те, що розглядалося вище: висновок – це узагальнення, квінтесенція найціннішого, про що йдеться у творі. Використовуйте вступні слова «по-перше», «по-друге», «по-третє» для перерахування власних відкриттів в темі.
  • Твір-роздум як жанр не передбачає остаточних висновків. Ви виступаєте в ролі дослідника, висуваючи гіпотезу і підбираючи до неї докази, але категоричність тут недоречна. Набагато краще виглядає висновок, в якому ви закликаєте читача до роздумів:

«Така особливість класичної літератури: теми, підняті письменниками, вічні. І хто може поручитися, що в критичній ситуації не стане шукати виправдання чужий жорстокості?»

 

Тема: Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти

           https://naurok.com.ua/test/b-breht-matinka-kurazh-ta-diti-591036.html

          Опрацювати підручник ст.126-129

         Д.З Підготувати відповіді на запитання ст129

      Прочитати Брехта «Матінка Кураж та її діти»

         П’єса «Матінка Кураж та її діти» (нім. «Mutter Courage und ihre Kinder») була створена напередодні Другої світової війни у 1939 році.. Письменник бачив, як невпинно та невблаганно насувається катастрофа, і прагнув застерегти німецький народ від участі в жорстоких злочинах гітлерівського режиму. Однак у самій драмі немає жодного слова про нацизм чи Гітлера: сучасний зміст письменник виразив через події Тридцятилітньої війни (1618–1648), що залишилася в народній пам’яті як епоха розбрату, насилля та кровопролиття. Б. Брехт вважав, що не існує «вічних» текстів, які будуть актуальні завжди, — потрібно звертати увагу на те, що є тут і тепер. Він писав, що «будь-які історичні події можуть поставати на сцені як відображення сучасності, і навіть якщо ми ставимо Шекспіра — ми робимо це в нашому місці й у наш час».

      Жанр твору.

 П’єса «Матінка Кураж та її діти» — це драма-притча, або драма-парабола.

        Б.Брехт зацікавився п’єсою-притчею як повчальним, дидактичним жанром. Особливість притчі загалом полягає в тому, що їй притаманний загальножиттєвий, загальнолюдський характер, а її мораль — «універсальна»: вона — позачасова й позаісторична. Б. Брехт розширює межі та можливості притчі, переводить її із загальнолюдського в конкретний соціально-політичний план. Завдяки такій принциповій зміні акцентів цей жанр на рамі-притчі, або драмі-параболі, властиві відображення «алогізму звичайного», показ загальновідомих явищ у новому світлі, широке використання алегорії та сатиричного підтексту, звернення до історичних реалій, настанова на дискусійність тощо. Заслуга Б. Брехта полягає в тому, що, використовуючи пошуки інших драматургів у цьому напрямку (Б. Шоу, Е. Піскатора, В. Мейєрхольда, В. Маяковського), він створив власну концепцію творів-парабол. Його п’єсам притаманне активне втручання в сьогодення, вони впливають на формування світогляду глядачів, але водночас покликані розкрити

        Словникова робота (запис у зошит)

       Маркітанти (від італ. mercatante — торговець) — дрібні торговці продовольчими товарами і предметами солдатського вжитку, що супроводжували війська в походах, на ученнях, маневрах і т. ін.; досить часто, особливо у Франції, ними були жінки — маркітантки. З’‎явилися ще в Давній Греції та Римі, найбільшого поширення набули в європейських феодальних арміях, коли було відсутнє централізоване постачання військ. Від XVIII ст. (у російській армії — з 1716 р.) права маркітантів регламентували спеціальні інструкції та статути; існували до початку ХХ ст.

 

Тема: Німеччина

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.

О Ніколенко.Зарубіжна література 11 клас ( рівень стандарту) Київ: « Грамота»2019.

 Бертольт Брехт – син Німецької землі, землі філософів, поетів, вірив у мирні можливості для свого народу і завжди говорив те, що йому підказувало серце.

Бертольт Брехт ввійшов в літературу, як засновник теорії та практики «епічного театру» - театру пристрасної мистецької думки, спрямованої на перетворення світу і людини. У своїй програмній праці  «Сучасний театр - театр епічний» Брехт подає схему, в якій порівнює драматичну та епічну форми театру.

Опрацюйте статтю підручника і дайте відповідь, в чому полягає сутність брехтівської теорії нового театру?

В театрі Брехта «ефект відчуження» передбачає незвичайне зображення звичайного. Досягти цього можна за рахунок умовності костюмів і декорацій, використання табличок із написами перед початком нового епізоду, уведення пісень – зонгів, які не є частиною сюжету, а пояснюють або оцінюють події у зверненні акторів безпосередньо до глядача.

 «Ефект відчуження» допомагає в конкретно- історичному бачити загальне.

      Тобто «епічний театр» формує стійкий інтерес до пізнання твору, до розвитку дій, щоб глядач мав критично оцінити те, що відбувається на сцені. Театр Брехта має філософський та дидактичний характер. Його завдання – учити думати, виховувати активну особистість, спонукати змінювати світ на краще.

Щоб краще зрозуміти сутність епічного театру, пропоную переглянути уривок з вистави «Тригрошова опера»

    

Опрацювати сторінки підручника ст122-123

Підготувати відповіді на запитання ст124

 Тести https://naurok.com.ua/test/bertolt-breht-biogrfiya-risi-epichnogo-teatru-750383.html

 

Тема: Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Велика Британія

Джордж Орвел «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці.

Вивчити поняття.

Антиутопія- антитеза утопії, зображення в художній літературі  загрозливих наслідків, викликаних експериментами над людством задля його «вдосконалення» чи утопічних соціальних ідеалів.

Притча – короткий алегоричний (інакомовний) фольклорний або літературний твір повчального характеру, у якому фабула підпорядкована моралізаторській частині оповіді. На відміну від байки, притча містить певну дидактичну ідею.

Тоталітарний режим - система політичного панування, за якої державна влада, зосереджена в руках вузького кола осіб, ліквідовує конституційні гарантії прав і свобод особи шляхом насильства, поліцейських методів впливу на населення, духовного поневолення, остаточно поглинає всі форми та сфери життєдіяльності людини.

Аналіз літературного твору

Складіть анкету роману Дж. Орвелла «Скотоферма» та перелік правил, які тварини встановили на фермі

Анкета роману Дж. Орвелла «Скотоферма»

Жанр: сатиричний роман-притча, антиутопія.

Тема: показ духовної деградації людей за умов тоталітарної системи.

Проблема: як відбувається перетворення мислячої людини на істоту, яка здатна тільки виконувати вимоги режиму.

Ідея: протест проти насильства, захист прав людини.

Правила (заповіді), які тварини встановили на фермі

1. Усяка двонога істота — ворог.

2. Усяка чотиринога істота чи птах — друг.

3. Тварина ніколи не носить одяг.

4. Тварина ніколи не спить у ліжку (пізніше додали: з простирадлами).

5. Тварина не п’‎є спиртного (пізніше додали: надміру).

6. Жодна тварина не вбиває іншої тварини (пізніше додали: без причини).

7. Усі тварини рівні (пізніше додали: та деякі рівніші за інших).

Підготувати відповіді на запитання:

 ♦ Де відбуваються події твору?

♦ Яким був господар ферми?

 

♦ Що призвело до змін на фермі?

♦ Яким стало життя на фермі після того, як господаря прогна

♦ Хто став «лідером революції»?

♦ Розкажіть про те, як ці «лідери» управляли фермою ли?

♦ Чим завершується твір?

 Тести https://naurok.com.ua/test/oruell-skotoferma-31293.html

 

Тема: Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Велика Британія

     Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викрит

Сайт проекту
Календар
«  Март 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2023
Конструктор сайтов - uCoz