Суббота, 03.12.2022, 00:42
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Українська мова І сем.

Українська мова (рівень стандарту): підручн. для 10 кл. закл. загальн. середн. Освіти/Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2018

Тема 22. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту.

 Ознайомлювальне читання. Його мета – загальне знайомство зі змістом тексту, виявлення його основної ідеї та проблеми, що розглядаються в ньому. У цьому випадку увагу приділяємо лише головному, тому, що є предметом пошуку, на деталі час не витрачаємо.

Поглиблене читання. Цей вид передбачає, що під час читання буде звертатися увага на деталі тексту, вони будуть аналізуватися й оцінюватися.

Читання-перегляд. Для попереднього знайомства з книгою й пошуку необхідної інформації можна використати цей вид читання. Алгоритм такий: читаємо  зміст книги, вступ та післямову до неї, за змістом вибираємо окремі положення.

Сканування. Скануванням називається швидкий перегляд тексту з метою пошуку слова, факту, прізвища, назви. Так можна знайти інформацію про певну людину, тлумачення терміна, історичну подію тощо.

  Д/З  Повтор.  §19 - 20 с. 63-65. Впр6 с.67

 

Тема 21.Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу.

                Д/З  Опрацювати §19 - 20 с. 63-65. Впр7с.67

 

Тема 20. Говоріння. Усний контрольний діалог. Складання діалогу «Культура мовлення пов’язана з культурою мислення».

               https://naurok.com.ua/skladannya-dialogu-vidpovidno-do-situaci-spilkuvannya-pov-yazano-z-obminom-dumkami-zhittevim-dosvidom-uchniv-schodo-bezpeki-spilkuvannya-telefonom-ta-v-merezhi-internet-telefonnih-roz-266359.html

             Д/З  Повтор. §17-18 с. 46. Впр6 с.62

 

Тема 19. Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.

          https://naurok.com.ua/auditoriya-sluhach-sluhachi-vidi-sluhannya-cili-sluhannya-modelyuvannya-auditori-kontakt-z-auditorieyu-251581.html

Д/З  Опрацювати §17-18 с. 46. Впр7с.62

 

Тема № 18.  Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.

                      Виконати впр. 1с.50  https://naurok.com.ua/ritorika-praktichna-ritorika-osobistist-movcya-250767.html

                      Виконати впр. 2,3 с. 52-53

                      Д/З  Опрацювати §15-16 с. 46. Впр7с.55

 

Тема № 17.  Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування.

                       https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-ukrainskoi-movi-10-klas-356454.html

                       Виконати впр. 4,5,6 с. 48-50

                      Д/З  Опрацювати §13-14  с. 46. Впр7с.50

 

Тема № 16.  Практична риторика. Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна.

                       Роль риторики в сучасному світі.

                        https://naurok.com.ua/prezentaciya-ritorika-yak-nauka-i-mistectvo-13450.html

                        Виконати впр.1-3(І,ІІ)  с. 46-48.

                       Д/З Опрацювати §13-14  с. 46. Впр3(ІІІ)/с.48/

 

Тема № 15.  Говоріння. Усний контрольний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.

                           https://vseosvita.ua/lesson/hovorinnia-usnyi-kontrolnyi-perekaz-tekstu-khudozhnoho-styliu-iz-tvorchym-zavdanniam-266726.html

                   Д/З Повтор.  §4 – 12  с.18 - 43

 

Тема № 14.  Контрольна робота № 1 за темою «Вступ. Лексикографія. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Лексична норма»

                     https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-vstup-leksikografiya-ponyattya-normi-v-suchasniy-ukra-nskiy-literaturniy-movi-leksichna-norma-573618.html

                   Д/З Повтор.  §8-12  с. 43. Впр2,5/с.44/

 

Тема № 13.  Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення).

                    Виконати впр1,3, 4,6.с.43 -45

                   Д/З   §11-12  с. 43. Впр7/с.45/

 

Тема № 11-12.  Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення.

            Виконати впр2,3, 4,5,6.с.38 -42

           Д/З   §9 - 10  с.38 - 42. Впр7/с.42/

 

Тема № 10.  Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні.

                   Виконати впр1-3, 4,5.с.35 -37.

                  Д/З   §8  с.35 - 37. Впр7/с.37/

 

Тема № 9Контрольна робота. Написання формального есе (есе-розповідь) «Прекрасна мить життя».

                “Прекрасна мить життя”. Есе

         Вам, мабуть, часто дають завдання в школі написати есе. Ох і складно часом це буває зробити! Ми хочемо допомогти вам у цьому. Тому підготували один із варіантів оповіді на тему, яка є у шкільній програмі.

 Читайтеся, надихайтеся і пишіть власні есе.

       Людське життя настільки швидкоплинне, що часом ми навіть не встигаємо зрозуміти, як непомітно проходять дні, місяці, роки. Ми рідко замислюємося над тим, яке ж все-таки це життя коротке. А дріб’язкові сварки, минущі життєві труднощі, щоденне сидіння в Інтернеті – це просто марнування й знецінення власного часу. Лише один раз ми проживаємо такі етапи, як:народження, дитинство, юність, молодість, старість і, як не прикро, смерть. А будь-який з цих етапів своєрідний та неповторний.

       Коли люди творять добро, допомагають іншим, цінують кожну мить життя і радіють навіть дрібницям, їхнє ставлення до світу набуває яскравості, насиченості, емоційності, а отже, вони й самі стають щасливішими. Мені здається, що головна мета кожного – провести життя гідно, побачити й відкрити для себе якомога більше, не втратити жодної хвилини й не змарнувати її на взагалі непотрібні речі, в це вже не так складно зробити. Варто лише дослухатися до своїх потреб, думок, мрій та цілей.

       Я неодноразово помічала, що все навколо вже стало таким звичним і буденним, що ми не бачимо тих маленьких приємних дрібниць, які роблять наш світ більш радісним й повноцінним. Ідучи по вулиці, ти помічаєш похмурі обличчя людей, для яких жоден день не несе нічого нового та цікавого.

       Діти поспішають у садок чи школу, дорослі – на роботу. Але всі вони це роблять неохоче, нарікають на те, як їм все набридло й зовсім не вистачає часу на інші потреби. Тож школярі мріють мерщій повернутися до легкого та безтурботного дитинства у садочку, а дорослі – до спокійного життя без серйозних, як їм здається, проблем. Але кожний з цих періодів унікальний і неповторний. Тож ми навпаки маємо дякувати за те, що є змога здобувати освіту, займатися улюбленою справою та навіть отримувати за це гроші.

        Та, на щастя, залишилися й такі люди, які помічають красу в усьому, що їх оточує. Нещодавно випав сніг, і для багатьох це стало справжньою проблемою та приводом для невдоволення. Одного такого зимнього ранку я спостерігала, як молодий татусь бавиться зі своєю дитиною на подвір’ї. Вони увесь день грали в сніжки, ліпили сніжних баб і щиро раділи першому крихкому снігу.

       А восени, йдучи зі школи, я щоденно помічала стареньких дідуся та бабусю, які виходили на прогулянку милуватися опалим золотим листям. Вони світилися щастям, яке простежувалося в їхніх очах, в усмішці, в поставі. Стало радісно і тепло на душі від того, що є такі люди, які сяють від щастя, з якими приємно зустрітися поглядом, спілкуватися й з нетерпінням чекати наступної зустрічі.

       Уміння радіти життю, здібність любити, помічати прекрасне й тішитися дрібничкам – це те, що потрібно розвивати в собі, аби бути позитивною людиною, з якою усі прагнуть спілкуватися та яку всі цінують й поважають. Варто пам’ятати, що ми живемо не тільки для себе, а й для ближніх, які допомогли нам стати тими, ким ми є зараз. Треба берегти кожну хвилину, проведену з батьками, рідними та друзями.

      Вони не вічні, і ми ніколи не можемо знати точно, коли востаннє зустрічаємося з ними. Тож слід намагатися дарувати їм лишень позитивні емоції, не ображатися й не сваритися через дрібниці, залишити після себе якомога більше приємних емоцій та спогадів. Доцільно пам’ятати, що кожен день нашого життя не схожий на інші. Іноді він може видаватися не надто вдалим і хочеться зовсім його забути. Але повинна ж бути хоча б одна мить, заради якої цей день годиться зберегти в пам’яті.

       Саме несподівані непередбачувані події, що трапляються спонтанно, найбільше запам’ятовуються і стають найрадіснішими й найприємнішими подіями нашого життя. Не слід занепадати духом, якщо щось не вийшло або пішло не за планом, адже все, що не робиться, на краще, а успіх приходить до тих людей, які не шкодують часу для втілення планів та цілей.

       Ніхто не знає, скільки кожному з нас залишилося жити. Проте як би там не було, цього все одно буде замало. Життя таке привабливе і стільки всього хочеться встигнути зробити та побачити. Та багато людей живуть не сьогоднішнім днем, а планами на майбутнє, які можуть і не втілитися в реальність. Тому, прагнучи до мети, не треба забувати помічати кожну мить, що більше не повториться.

      Відкладаючи всі плани на завтра, ми так і не встигнемо отримати бажане. Тільки від нас залежить, чи будемо ми жити на повну і проведемо весь цей час із задоволенням, чи так і проживемо у мріях, які, на нашу думку, здійсняться якось-то потім.

                                                                             Джерело: Ангеліна БОДЯЛОВА

 

Тема № 7-8.  Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови.  Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів.

Виконати впр1.3, 4,5.с.27-34

Д/З   §6-7 с.27-34. Впр7/с.31;34 /

 

Тема № 6.  Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.

Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення.

https://vseosvita.ua/lesson/slovovzhyvannia-vybir-slova-leksychna-spoluchuvanist-slova-vlasne-ukrainski-i-zapozycheni-vypravdani-i-nebazhani-zapozychennia-243992.html

Виконати впр1.3, 4,5.с.23-26

Д/З   §5 с.23-26. Впр7 .

 

Тема № 5.  Лексична норма. Лексична помилка. Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-leksichne-znachennya-slova-leksichna-pomilka-252336.html

Виконати впр1.3, 4,5.с.18-22

Д/З   §4 с.18-22. Впр.7

 

Тема № 4.  Поняття норми в сучасній українській літературній мові.

Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-ponyattya-literaturno-movi-22021.html

Виконати впр1.3, 4,5.с.14-17

Д/З   §3 с.14-17. Впр.7

 

Тема № 3 Основні типи словників. Довідкові медіаресурси.

ТИПИ СЛОВНИКІВ

Енциклопедичні словники подають стислу характеристику предметів, явищ, історичних подій, видатних діячів культури, науковців, різних понять, що позначаються словами.

Лінгвістичні словники по-різному пояснюють слово: з погляду лексичного значення, написання, вимови, походження та ін.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-ukra-nsko-movi-10-klas-

Виконати впр1.3, 2,5.с.10-13

Д/З   §2 с.10-13.Впр.7

 

Тема № 1-2. Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у  тому числі на електронних носіях).

Інформативна й нормативна функції словників.

ЛЕКСИКОГРАФІЯ ( грецьк. lexicos- словник, grapho- пишу)- розділ мовознавства, пов’язаний зі створенням словників.

Виконати впр1.3, 2,5. с.4-9

Д/З   §1 с.4-9, Впр.7.

 

 

 

 

 

 

Сайт проекту
Календар
«  Декабрь 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2022
Конструктор сайтов - uCoz