Четверг, 08.06.2023, 12:40
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Українська мова 9 клас ІІ сем. 2 частина

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого.

Основні орфограми

Переглянути урок:

Орфографія – розділ мовознавства, який вивчає правильне написання слів.

Орфографія регулює правильне написання слів, окремих частин  слова (префіксів, суфіксів, закінчень), а також написання слів з великої літери, разом, окремо, через дефіс.

Орфограма – це написання слова, частини слова, яке відповідає певному правилу.

Орфографічне правило – це коротка й чітка рекомендація для певного написання як зразкового.

 

 

 

                              Типи орфограм

буквені                                                                   небуквені

  • ненаголошені е, и;                                        - дефіс;
  • велика/мала літера;                                       - апостроф;
  • написання сумнівного приголосного;          - перенос слова;
  • подовження/подвоєння;                                - пропуск між словами;
  • спрощення;                                                    - правопис слів разом.
  • м’який знак;

Домашнє завдання «З джерела народної мудрості» (слайд…)

   Про родину складено багато прислів’їв та приказок, з яких можна почерпнути  цінні поради і настанови щодо створення родинного вогнища і підтриманні його.

Завдання: прочитайте виразно прислів’я, виділіть орфограми, визначте їх тип. (Один учень виразно читає прислів’я і виділяє слова з орфограмою, інший – називає орфограму, визначає її тип).

  1. Щасливий той, хто щасливий у себе вдома. (Буквені)
  2. Яке  коріння, таке  й  насіння.(Буквені)
  3. Без сім’ї і свого роду – немає нації, народу. (Небуквені)
  4. Дерево тримається корінням, а людина -  сім’єю. (Буквені, небуквена)

     Отже, ми повторили типи орфограм та пригадали найпоширеніші з них.

А тепер переходимо до основних орфограм у префіксах.

Д/З Утворити слова з префіксами

Хилитися,  горнутися, казати,  ділитися, чудова, голубить, робити, плести, бігти, милий, брати, нести.

 

 

 

 

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого

            Порядок слів у реченні. Граматична основа. Види речень.

            Переглянути урок

            Домашнє завдання  Параграф 37, Вправа 3 ст133

 

Тема: Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему

Переглянути урок

         Повідомлення — один з жанрів усного висловлювання; невеликий за обсягом твір на певну тему в публіцистичному стилі, призначений для публічного виголошення.

Повідомлення у публіцистичному стилі привертає увагу аудиторії до важливої суспільної або морально-етичної теми, розкриває неоднозначність розуміння цієї теми, її дискусійний характер. Повідомлення у публіцистичному стилі виявляє суб’єктивізм автора, його емоційне ставлення до повідомлення.

Джерелом для повідомлення в публіцистичному стилі може бути:

  • інформація про події, яку подають ЗМІ;
  • власні спостереження за фактами і явищами суспільного життя;
  • інформація в Інтернеті;
  • література.

Структура повідомлення

  1. Вступ (зацікавлення, створення необхідного настрою).
  2. Основна частина (наявність доказів на користь власної позиції, наведення переконливих фактів, прикладів).
  3. Висновки (узагальнення положень основної частини, спонукання аудиторії до дискусії, виголошення заклику тощо).

Алгоритм підготовки повідомлення

Вибір теми й визначення мети повідомлення → збір інформації → структурування матеріалу → створення повідомлення.

       Ознайомлення учнів з пам'яткою «Як зробити повідомлення у публіцистичному стилі ефективним і цікавим».

ПАМ’ЯТКА

«Як зробити повідомлення у публіцистичному стилі ефективним і цікавим»

  1. Виберіть тему, яка дійсно хвилює вас.
  2. Чітко уявіть собі мету вашого повідомлення і дотримуйтесь її.
  3. Опрацюйте не менше 2-3 джерел.
  4. Обмежте обсяг матеріалу.
  5. Наповніть повідомлення прикладами, фактами, які б ілюстрували те, про що говорите.
  6. Говоріть виразно, правильно, доречно, використовуйте образні вислови.
  7. Закріплення вивченого.

— Серед запропонованих тем виберіть ту, яка вас найбільше хвилює. Складіть і запишіть у зошит тези для повідомлення на вибрану тему.

Орієнтовні теми

  1. Життєві цінності сучасника.
  2. Мова українського телебачення.
  3. Люди, що створили себе самі.
  4. Молодіжний сленг як мовне явище.
  5. Проблеми екології і ми.

Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.

  • Скласти і записати текст повідомлення на одну із запропонованих тем, використавши 2-3 джерела, підготуватись до виступу.

 

Тема: Складне речення з різними видами зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності (тест)

            Тести https://naurok.com.ua/test/tekst-yak-odinicya-movlennya-y-produkt-movlennevo-diyalnosti-364968.html

                        https://naurok.com.ua/test/tekst-yak-odinicya-movlennya-y-produkt-movlennevo-diyalnosti-301968.html

           Домашня робота   параграф 34, Вправа 3,ст 123

 

Тема: Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Текст як одиниця мовлення  й продукт мовленнєвої діяльності

            Текст, його основні ознаки

            Переглянути урок

            Тести https://naurok.com.ua/test/tekst-yak-odinicya-movlennya-y-produkt-movlennevo-diyalnosti-364968.html

            Опрацювати параграф 33 ст 116

            Домашня робота параграф 33, ст116,Вправа  будиночок ст119.

 

Тема: Складне речення з різними видами зв’язку. Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком

            Переглянути урок

Складним реченням з різними видами зв'язку називається складне речення, що поєднує в собі три і більше частин (компонентів), з'єднаних за допомогою різних видів сполучникового (сурядного і підрядного) та безсполучникового зв'язку.

Залежно від наявності видів зв'язку виділяється чотири типи таких речень

 

        Отже, складними реченнями з різними видами зв'язку  називаються багатокомпонентні (більше 2- х частин) речення з різними типами зв'язку між його частинами - сполучниковим та безсполучниковим.

Установіть відповідність між реченнями та видом зв'язку.

 

Домашня робота параграф 32, ст12 Вправа  будиночок ст115

 

Тема: Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні (узагальнення вивченого матеріалу)

           Переглянути урок

          Прочитайте прислів’я. Поясніть уживання тире, записавши номери речень у три колонки: 1) тире між підметом і присудком; 2) тире в неповному реченні; 3) тире в безсполучниковому складному реченні.

У  безсполучникових  складних  реченнях визначте смислові зв’язки між його частинами.

1. Гарний початок – половина справи. 2. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі. 3. Без сокири не тесляр – без голки не кравець. 4. Без діла жить – тільки  небо коптить. 5. Добре роби – добре й буде. 6. Ранні пташки росу п’ють, а пізні – слізки ллють. 7. І будень, і неділя – усе лінивому безділля. 8. Праця, праця і праця – ось  три вічні скарби. 9. Більше науки – розумніші руки. 10. Землю  красить сонце, а людину – праця. 11.Неробство – мати всіх вад. 12.  Рук робота – свято душі. 13. Є терпіння – буде й уміння. 14. Солодший від усіх плодів – плід  людської праці.

Утворіть народні прислів’я, дібравши  з довідки другу частину.  Код-відповідь запишіть.

                                                                                          Довідка

1.Рідна мова не полова:...                            А. ... на  осиці кислиці, на вербі груші

2.Наговорила:...                                             Б. ...нехай тюрму знає.

3. Замкнув вовка межі вівці:...                     В. ...уранці вони поб’ються, а  ввечері помиряться.

4.Брати що коти:...                                         Г....її за вітром не розвієш.

- Пояснити уживання розділових знаків.

- Визначити смислові відношення в  безсполучниковому складному  реченні.

    Домашнє завдання( на вибір учнів)

Виписати з поетичних творів української літератури безсполучникові складні речення з різними смисловими відношеннями, пояснити розділові знаки, накреслити схему-модель до кожного речення.

Або:

Скласти БСР за схемами:

  1. [ ] : [причина].
  2. [умова] — [наслідок].
  3. [ ] — [ ] (протиставлення).
  4. [ ] : [пояснення].
  5. [час] — [ ].
Сайт проекту
Календар
«  Июнь 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2023
Конструктор сайтов - uCoz