Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Українська мова 9 клас ІІ сем.Тема: Написання контрольного твору-роздуму на морально- етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне — своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням БСР. Переглянути презентацію до уроку https://vseosvita.ua/lesson/tvir-rozdum-na-moralno-etychnu-temu-v-publitsystychnomu-styli-397102.html Написання контрольного твору-роздуму на морально- етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне — своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням БСР. Ознайомлення зі структурою твору. Здебільшого твір вибудовується у формі твору-роздуму і відповідає такій схемі.
Основною сферою застосування текстів публіцистичного стилю є суспільно-політичне життя. Ознаками стилю є інформативність, логічність, фактографічність, точність (ці риси єднають його з науковим), образність, піднесеність, емоційність, експресивність (цими рисами публіцистичний стиль подібний до художнього). Серед мовних ознак публіцистичного стилю — уживання суспільно-політичної лексики, емоційно-забарвлених слів, риторичних запитань. Стверджень та звертань, окличних речень. Ознакою, властивою власне публіцистичному стилю, є відверта підкреслена оцінність, що виявляється в уживанні оцінних слів. Перелік рекомендованих тем
ПАМ’ЯТКА «Як складати твори на морально-етичну тему в публіцистичному стилі»
Домашня робота Написати твір.
Тема: Тире в безсполучниковому складному реченні Повторити параграф 31ст.109,Вправа 7 ст.111 (будиночок) Переглянути урок
Пройти тести https://naurok.com.ua/test/9-klas-skladne-bezspoluchnikove-rechennya-880645.html Домашня робота Вивчити правила ст 109.Вправа 4 ( будиночок) ст 111.
Тема: Тире в безсполучниковому складному реченні Опрацювати параграф 31ст109,Вправа3 ст110 Переглянути урок https://www.youtube.com/watch?v=KlR9-oXqmXw Тире між частинами безсполучникового складного речення 1 Тире ставиться, якщо зміст частин протиставляється або зіставляється (можна вставити сполучники а, але, проте, зате, однак). [ ] – [протиставлення]; [ ] – [зіставлення]; Я тебе упізнав – ти мене не впізнала (Є. Гуцало). Протиставлення Не вмер поет – його втомило горе. (Б.Лепкий.) зіставлення 2 Тире ставиться, якщо друга частина виражає наслідок (перед нею можна сказати то) або висновок (отже) з того, про що йдеться в першій частині. [ ] – [наслідок]; [ ] – [висновок] Посієш вчинок – виросте звичка. (Нар.творч.) наслідок Усі мовчать – говорить мати (В. Крищенко) висновок 3 Тире ставиться, якщо у наступній частині міститься порівняння з тим, про що йдеться в попередній частині (можна поставити порівняльні сполучники як, мов, ніби, наче). [ ] – [порівняння] Говорить – шовком шиє (Нар. творчість).
Творче моделювання Утворіть безсполучникові складні речення. Виразно прочитайте їх. Яка інтонація властива побудованим конструкціям? Які з них є інтонаційно виразнішими? 1. Стихла пісня. Тихо стало над степом (С. Скляренко). 2. Зникне мова. Народу більше нема (К. Ушинський). 3. У тебе смуток – в мене ревний жаль. У тебе вечір - в мене ніч і даль. (А.Малишко.) 4. Як зазиміє, жаба оніміє. 5. Як травень холодний, то рік хлібородний (Нар. творчість). На хмарах горбатих громи роз’їжджають возами, громи роз’їжджають у хмарах, немов вози гуркотять. (Є.Гуцало.) Зробіть висновок: які речення є синтаксичними синонімами. (прості і БСР, ССР та БСР,СПР та БСР) Перевір себе 1. Виберіть речення, яке відповідає схемі [ ] – [ ]. (розділові знаки пропущено). 2. Позначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку. 3. Позначте розділовий знак, який пропущено в реченні. 4. Виберіть правильний синтаксичний аналіз речення. Домашня робота Вивчити правила ст.109 Вправа 4 ( будиночок) ст.111
Тема: Двокрапка в безсполучниковому складному реченні Опрацювати параграф 30 ст106, Вправа2 ст.106 Переглянути урок
Змінні вітри часу Публіцистичний стиль Дух Майдану світлий і миротворчий: зовсім несподівано він засвітився релігійним сяйвом. Хто б повірив раніше, що тут, на Хрещатику, десятки тисяч зовсім різних людей будуть вголос молитися, як перші християни. Тарас Шевченко не чекає вшанувань - він просто веде на Майдан своїх покликаних. Над “Небесною сотнею” чути його голос — тут панує його козацький дух і водночас його дух прощення. Наша зоряна мить недовговічна. Слава Богу, що вона була. Вшанування пам'яті героїв можливо тоді, коли залишилися живими герої такі ж самі. До неба піднесли “сотню” живі, які були співучасниками і які зрозуміли, що значить беззбройному йти проти вогнепальної зброї. Батьки з малими дітьми, молоді кияни і приїжджі несуть і несуть квіти в урочистій тиші. І нестимуть . І молитва єднатиме живих і померлих. Гімн “Ще не вмерла Україна” на Майдані звучав щоденно, кожне слово наповнювалось вищим смислом і енергією віри. Багато українців за кордоном жаліли: не можуть покласти свої квіти “Небесній сотні”. Особливо — ровесникам Незалежності України, полеглим за незалежність. Завдання до тексту
Домашня робота. Скласти безсполучникові складні речення за поданими схемами-моделями. Виділити в них граматичні основи. Зробити синтаксичний розбір одного з речень. 1. [ ]: [причина].
Тема: Кома та крапка з комою в безсполучниковому складному реченні Опрацювати параграф 29 ст103, Вправа 4, ст.104 Переглянути урок
Списати, вставляючи пропущені букви. Вказати БСР, визначити смислові зв’язки. Прочитати, правильно інтонуючи речення. Пер…пілка бігла по ст…рні, воїн мчався полем на коні. Він копитом – прямо на кр…ло, заскр…піло рем…нем сідло. Взяв солдат поран…не пташа: не ч…рства була його душа. І в цю мить догнали вороги – задзв…ніли шаблі навкруги. Він усіх п’ятьох пер…рубав, тільки й сам посічений упав. До грудей тулилося пташа, мов кв…ліло: «Ой, яка душа!» (П. Воронько) Записати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. 1. Болота миттю всмоктували й поглинали все прокладене посеред їхніх непевних хитависьк високі береги обронювали кручі обсипаючи разом з ними й мостіння. (За П. Загребельним). 2. По деяких ямках стежки блищала водиця тута ж валявсь пом’ятий явір збита різучка-трава осока через неї плигали здоровенні жаби у воді вони кумкали по тім боці в осоці щось свистало. 3. Непримітно час минав непримітно сонце пливло до спокою воно вже так низько осіло понад самою землею стоїть його іскристе коло розстилаючи аж червоний світ по траві. 4. З правого боку озера обложившись зеленим очеретом сидів Василь і щосили дудів у зелену дудку дудка ревла-хрипіла. 5. Колись невеличкі замлілі дубки клени бересточки липи тепер визирали такими здоровенними такими пишними велетнями гордо похитуючи своїми чубатими головами поміж ними пустилося молоднику як конопель. (Панас Мирний). 6. Проміння перестало стрибати, дробитись, а рівненько і гладенько тяглося впродовж озера; чисте плесо, мов розтоплене озеро, палало-горіло; стоптана стежка, багна, оситняг, явір — усе те покрилося мов золотим серпанком. (Панас Мирний). З’ясувати, чим ускладнені частини безсполучникових складних речень. Домашня робота. ст 104, вправа 7.
Тема: Кома та крапка з комою в безсполучниковому складному реченні. Переглянути урок
Домашня робота. Вправа будиночок ст 105, вправа 3.
Тема: Безсполучникове складне речення Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення Переглянути урок
Завдання до самостійної роботи 1. Переписати речення, розставляючи пропущені розділові знаки. 2. Визначити, смислові зв’язки, якими поєднуються між собою частини безсполучникових речень. (1. Умова – тире; 2. Час – тире; 3. Причина – двокрапка; 4. Послідовність – коми; 5. Порівняння – тире; 6. Одночасність – кома.) 3. Під |
Сайт проекту
Погода Полтава
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
|