Среда, 08.02.2023, 05:19
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Українська мова 9 клас І сем. 2 частина

Тема: Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням

       Опрацювати параграф 27ст98-99.

            Переглянути урок

      Завдання докладного переказу – відтворити якнайповніше зміст вихідного тексту. Цей вид переказу здійснює детальну, розгорнуту, послідовну, близьку до тексту передачу змісту почутого, побаченого чи прочитаного з якнайповнішим використанням лексичних і стилістичних засобів. Докладний переказ дається ще й з метою привернути увагу школярів до виражальних засобів мови письменника

  1. Ознайомлення з пам’яткою  “Як готуватися до докладного переказу текстів”

Як  знайти своє покликання

Невдовзі кожен з нас має обрати  фах, який має визначити  долю.  Як же страшно помилитися у виборі майбутньої професії! Саме цей вибір для плину нашого життя  цілком може стати вирішальним.

Ви помічали, як багато навколо нас халтурників і невмійків? Якщо невмійко – це той, хто чогось не вміє, але  може ще колись навчитися,  то халтурник – це людина, усвідомлено байдужа до  своєї праці.  Халтурник – це безвідповідальний і ледачий ремісник, який  так і не став і вже не стане майстром.

Кажуть, що майстер – це той, хто знайшов своє покликання у праці.  А ще кажуть, що справжнього майстра характеризують  три ознаки. Перша – це високе професійне вміння, володіння тими прийомами, які забезпечують  щонайвищий рівень  роботи. Друга ознака – це творче ставлення до праці, своєрідний і неповторний “почерк”. Це те, що все виконане майстром робить неповторним, а самого майстра – незамінним. І, нарешті, третьою ознакою справжнього майстра є його прагнення прислужитися людям, бути їм  по-справжньому  корисним.

Ви можете заперечити: хіба ота корисність така вже необхідна? Навчився щось робити вправно, то й роби! Аби платили  побільше. Та виявляється, все не так просто. Якщо праця майстра не є корисною людям, то й майстерність виявиться позбавленою смислу, навіть може суперечити  інтересам людей, стати аморальною.

Кому спаде на думку визнати майстром  кишенькового злодія? Або славетного шахрая, “великого комбінатора” Остапа Бендера?  Або здібного вченого – героя роману Герберта Уеллса “Людина-невидимка”, який і не думав про те, щоб його відкриття  стало для людей корисним.

Знайти своє покликання – значить  виявити себе у праці,  яка найкраще  відповідала б складові душі, нахилам, здібностям. Пам’ятаєте ідею “сродної праці” Григорія Сковороди?

Самим лише навчанням створити майстра неможливо. Необхідна гармонія особистості  з обраною професією. Тобто відповідність того, чого людина прагне, з тим, на що ця людина спроможна.

Як було б прикро поповнити собою лави узаконених дипломами немайстрів! Щоб цього не сталося, потрібно одне: правильно обрати професію, відчувши  своє покликання. А для цього необхідно навчитися правильно оцінювати себе. Це тільки на перший погляд просто, а насправді – немає нічого  складнішого. Отже, пізнай себе –  і знайдеш своє покликання! (З посібн.; 330 сл.)

З’ясування значення вжитих у тексті переказу  слів

  1. Аморальний  (неморальний, розпусний).
  2. Гармонія (співмірність, злагодженість).
  1. Визначення теми і головної думки тексту
  2. Визначення стилю тексту. З’ясування покладеного в його основу типу мовлення та допоміжних типів мовлення

Орієнтовний план вибіркового переказу:

І. Вибір професії – важливий крок у житті.

1. Невмійки й халтурники навколо нас.

2. Як хочеться стати майстром!

ІІ. Майстер – це той, хто знайшов своє покликання.

1. Три ознаки справжнього майстра.

2. Без усвідомлення корисності своєї праці  майстерність може стати аморальною. 3. Покликання справа, що відповідає суті людини, її якостям і нахилам.

 ІІІ. Пізнай себе   і знайдеш покликання.

Домашня робота. Написати переказ за планом

 

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними наслідковими й допустовими

           Переглянути урок

Розв'яжіть тести.

Складнопідрядні речення з підрядними допустовими і наслідковимиНачало формыКонец формы

1. У якому рядку є складнопідрядне речення з підрядним допустовим?

  • Та всю цю роботу якось уміла пані приправляти доріканням та гордуванням, що справді здавалось усяке діло каторгою (Марко Вовчок);
  • Він встиг сюди швидше за Ласточкіна, дарма що Ласточкін півдороги зробив на візнику (Ю.Смолич);
  • Якщо на вістрі крихта бруду — всю зброю пожере іржа (Д. Павличко).

2. У якому рядку є складнопідрядне речення з підрядним наслідку?

  • Пробрався сюди так, що й жінка не чула (О. Гончар);
  • Тільки в тому разі, якщо отримаєте позитивну відповідь, можете збирати речі (З газети);
  • Райко, як і перше, примостився на пеньку, так що огонь бив йому в лице (С.Васильченко);

3. Визначте вид підрядної частини складного речення: Куди б не пішов він, дощі розмиють слід його сандалій (В. Стус).

  • допустова;
  • місця;
  • наслідку.

Домашня робота пр25.Вправа 4 ( будиночок),ст 93.

 

Тема: Складнопідрядні речення з підрядними причини, мети, умови

Опрацювати параграф 24ст86.

Вправа 1 ст.89( письмово)

Переглянути урок

  1. Виконання тестових завдань.

 У якому рядку є складнопідряднеречення з підряднимумови?
 Вони не можутьзаспокоїтись, боїм на роду написано тривожитигромадську думку (М.Хвильовий);
 Віритьлелека, що не буде йомукривдивід людей (Є. Гуцало);
 Якбийого воля, кожному залізби в душу, пробудив совість (Є. Гуцало).

 У якому рядку є складнопідрядне речення з підрядним причини?
 Слова самі на голос навертались, як сльозинавертаються на очі (Л. Костенко);
 Коли б вона читала Кобзаря, вона б знала Катерину (М. Хвильовий);
 Твоєжиття і щастяміж людьми, бо правда і любов на їхнімбоці (В. Симоненко);

 У якому рядку є складнопідрядне речення з підрядним мети?
 За ту мить треба відступитивбік, щобкамінь не накотився на нього

(Нар.творчість);
 Був не в силі я висловить муки, що туманила думимої (В. Сосюра);
 Поважайтейого, діти, бо то батькосивий (Т. Шевченко
)
                 

Д/З Прочитати підручник пр24. Розв'яжіть тести.

 

Тема: Складнопідрядні речення з підрядними способу дії і ступеня та підрядними порівняльними

       Опрацювати параграф 22ст80.

Вправа 3ст81( письмово)

Переглянути урок

Випишіть номери складнопідрядні речення з підрядним порів­няльним і порівняльним зворотом.

1. Немає гіршої покути, як в ріднім краї носить пута (Народна творчість). 2. Літа збігають, як вода (Народна творчість). 3. Краще не обіцяти, як слова не дотримати (Народна творчість). 4. Безмежнеє поле, як райдуга, в серці сія (В. Сосюра). 5. Пригорну до серця, мов ди­тя, пелюстки розквітлої лілеї (О. Деркач). 6. Не встигне ще білий день очі протерти, як починається в лісі радісна музика (П. Козланюк). 7. Принишкли перехожі на хвилину, показують цікавій дітворі, як га­мірно видзьобують калину червоногруді жваві снігурі (О. Хало). 8. І бродить місяць над домами, неначе срібний вартовий (В. Сосюра). 9. Од козачої відваги втік паша, як битий лис (Б. Олійник).

          Зробити синтаксичний розбір речення

        Душа співала від великого щастя чи плакала від тяжкого болю так, що поетичний рядок ставав дивовижною коштовністю

Записати у фонетичній транскрипції виділені слова

Д/З Прочитати підручник пр22.Вправа4( будиночок) ст83.

 

Тема. РМ № 6. Ділове мовлення. Автобіографія.

Переглянути урок

Опрацювати параграф 23 ст84.  Вправа 4, ст85.

      Автобіографія — це документ, у якому особа, яка його складає, подає опис свого життя і діяльності. Цей документ завжди складається від руки. Назву виду документа оформлюють посередині рядка, трохи нижче від верхніх берегів аркуша (2,5 см). Кожне нове повідомлення треба починати з абзацу. Дати в документі пишуть за таким зразком: 12 березня 2005 року, у листопаді 2007 року, протягом 2005/06 н. р., 02.04.08.

      Записати у формі давального відмінка однини сполуки, утворені прізвищем, іменем та по батькові. Навести граматичні варіанти.

Варіант 1

Петрів Костянтин Кирилович, Товстуха Остап Микитович, Хміль Леон Емільович, Худаш Юхим Львович, Федів Андрій Корнійович, Кавич Лев Денисович, Тихолід Ілля Любомирович, Смілко Лук’ян Петрович.

Автобіографія повинна містити такі реквізити:

1) назва виду документа;

2) прізвище, ім’я, по батькові в називному відмінку однини;

3) дата народження;

4) місце народження: місто (село, селище); район; область; держава (якщо особа, що складає автобіографію, народилася в іншій країні);

5) відомості про навчання (подаються в хронологічній послідовності, указуючи повну назву всіх навчальних закладів, у яких довелося вчитися);

6) відомості про трудову діяльність (коротко, у хронологічній послідовності назви місць праці й посад, час праці на тій чи іншій посаді, у тій чи іншій установі);

7) відомості про громадську роботу;

8) відомості про склад сім’ї — батько, мати, брат, сестра (чоловік або дружина, діти); (указується повністю прізвище, ім’я, по батькові в називному відмінку однини) (для матері та дружини — дівоче прізвище), рік народження, посада і місце роботи (для тих, хто навчається — факультет і повну назву навчального закладу);

9) дата (ліворуч);

10) підпис (праворуч).

     Домашня робота пр23. Оформити письмово автобіографію.

Сайт проекту
Календар
«  Февраль 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2023
Конструктор сайтов - uCoz