Среда, 08.02.2023, 06:31
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Українська мова 9 клас І сем. 1 частина

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними місця й часу

           Переглянути урок

          Тести https://naurok.com.ua/test/skladnopidryadni-rechennya-z-pidryadnimi-miscya-ta-chasu-727812.html

          Опрацювати параграф 21 ст76.  Вправа 5, ст78.

Записати народні прислів’я, завершивши їх. У кожному з речень підкреслити граматичні основи, визначити  частини головну й підрядну.

Куди орли літають,   … . Треба розумом надточити, …  . Куди серце лежить, … . Де м’яко стелять, … .  Куди кінь з копитом, … . Де він не повернеться, … .

Для довідок. …туди сороки не пускають. … де сила не візьме.  … туди й око глядить. … там твердо спати. … туди й жаба з лапою (рак з клешнею). …там золоті верби ростуть.

      Прочитати. Записати тільки складнопідрядні речення з підрядними місця. Накреслити схеми  поданих речень, визначити вид кожного

         Повій, вітре, на Вкраїну, де покинув я дівчину. (С.Руданський.) Ой, мабуть, мила твоя там витає, де сонечко ясне за гори сідає. (М.Петренко.) Я брала там євшану-зілля вволю, де у Кирилівці ходив малий Тарас. (Л.Забашта.) О, скільки є могил, де спить життя козаче! (Л.Глібов.) В степах, на прадідних козацьких тих могилах, де полягло колись преславне товариство під списами татар, Москви, лихої Польщі, катів жорстоких вільної Вкраїни, стою я. (П.Безруч.)  Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці. (Л.Костенко.) Не живе ледачий, де кипить робота. Не кується слово там, де твань болота.  (А.Малишко

Домашня робота пр21.Вправа4( будиночок) ст79.

 

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними означальними та підрядними з’язувальними

     Опрацювати параграф 20 ст72.

          Вправа 2 ст73( письмово)

         Переглянути урок https://www.google.com/search?tbm=vid&sxsrf=ALiCzsZ1ASyJ9xK2lpYF1bC_h9nVnDN9gQ:1669055292963&q= 

       Визначити складнопідрядні означальні речення. Скласти до них схеми.

1954 рік… Париж

Пабло Пікассо перебуває в стані страшенної депресії. До художника завітав його помічник Ежен.

Пабло Пікассо розповів, що йому дуже погано. Ежен вирішив допомогти другові.

– Поглянь на ці картини, які малювала малограмотна жінка з України. Вона навіть не знає Пабла Пікассо, який створює шедеври! – сказав Ежен.

– О, яка краса! Невже той народ не цінує талантів? Якби ми мали художницю такого рівня майстерності, то змусили б заговорити про неї  цілий світ!

На виставці у Франції демонструвалося вісім картин Катерини Білокур. Дві з них викрали, одна з яких — «Цар-колос».

Пізніше художниця намагалася відтворити з пам’яті цю картину. Невідомо, чи була вона такою ж гарною.

А Пабло Пікассо, і справді, саме завдяки картинам Катерини Білокур вийшов із депресії.

      Д/З Прочитати підручник пр20.Вправа4( будиночок) ст75

 

Тема. РМ Ділове мовлення. Заява

          Переглянути урок

          Опрацювати параграф 19 ст70. Вправа 2, ст71.

1. Навчальне редагування

Прочитати фрагменти заяв. Відредагувати допущені помилки.

1. Прошу відпустити мене з занять на 3 дні, бо у мене будуть змагання з плавання в місті Кривий Ріг.

 2. Прошу надати мені відпустку за власний рахунок тривалістю 24 дні, з 10 липня по 2 серпня 2016 року для відбування санаторного післяопераційного лікування.

3. Прошу надати мені п’ятиденну відпустку за власний рахунок.

Домашня робота

      Напишіть заяву ( на вибір)

1) у якій ви звертаєтесь до директора Будівельного ліцею № 3  з проханням звільнити вас від занять на певний проміжок часу  через хворобу батьків;

2) у якій ви звертаєтесь до директора Приватного підприємства з проханняи звільнити вас із посади через переїзд до іншого міста на постійне проживання;

3) у якій ви звертаєтесь до голови профспілки студентів з проханням надати вам  матеріальну допомогу у зв’язку із травмою на лікування;

4) у якій ви звертаєтесь до директора школи про зарахування вас до групи факультативних занять «Ділова українська мова».

5) у якій ви звертаєтесь до директора  Житомирського професійного училища №12 про зарахування  на курси перукарів; 

 

Тема: Основні види складнопідрядних речень.

           Вправа 5, ст69.

           Переглянути уроки:

       Визначте види підрядних речень, відповіді у вигляді цифри, яка позначає номер речення, запишіть у три колонки( 1- з'ясувальні; 2- означальні; 3- обставинні)

  1. Пішли такі сніги, що за поріг не витягнеш ноги.
  2. Добре знати зимою, що знов навесні ти побачиш обличчя трав.
  3. Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах, їм було байдуже, що бурхав холодний вітер.
  4. [ ], (що… )
  5. Страшна зима, як дров нема.

6. Хто має розум, той не їде зимою возом.

7. [ ], (яка… )

8. Зима спитає, де ти був улітку.

9. Людина, що про здоров'я дбає, без шуби взимку не гуляє

10. [ ], (бо… ).

11. Ввечері, коли випав перший сніг, я згадав про неї.

12. (Якщо), [ ].

       Д/З Прочитати підручник пр18. Вправа4 (будиночок) ст.69

 

Тема. Складнопідрядне речення. Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні.

           Опрацювати параграф 17 ст.62-63

          Вправа 3, ст63.

         Переглянути уроки:

         Складнопідрядне речення – це таке складне речення, яке складається з двох ( і більше) частин: головної та підрядної, з’єднаних сполучними словами або сполучниками підрядності.

Головна частина приєднує до себе підрядну, від головної ми ставимо питання до підрядної.

Тому роду не буде переводу (якому?), в котрому браття милують згоду.

       Підрядна частина може знаходитися перед головною, всередині головної  й після неї.

        Головна частина СПР може мати вказівні слова: такий, той, все, всякий, кожен  (займенники) або ж  туди, там, туди, , звіди, так, стільки (прислівники) Вказівні слова є членами речення головної частини СПР:

Д/З Прочитати підручник пр17.Вправа4( будиночок) ст.66

 

КР № 1. Пряма й непряма мова. Складносурядне речення (тест) 

 

Тема. Складне речення та його ознаки .Сполучникові й безсполучникові складні речення.

     Пр 12.Опрацювати. Вправа4ст 45

      Домашня робота Пр 12, Вправа7 ст46

     https://naurok.com.ua/test/9-klas-skaladnopidryadne-rechennya-685217.html

     https://vseosvita.ua/library/skladnopidradne-recenna-test-9-klas-195160.html

  1. Словниковий диктант
  • Перепишіть слова, вставляючи, де треба, на місці крапок пропущені букви.

Тиж…невий, форпос…ний, піз…но, виїз…ний, чес…ний, віс…ник, нещас…ний, корис…ний, жаліс…ний, щас…ливий, розіс…лати, кіс…лявий, хваст…ивий, со…нце, сер…це, реміс…ник, ляс…нути, пис…нути, тріс…нути, вис…нути, аген…ство, декаден…ський, ровес…ник, контрас…ний, прихвос…ні, очис…ний, влас…ний, ціліс…ний, шіс…десят, совіс…ний, хрус…нути, шіс…надцять, ус…ний, випус…ний, зап’яс…ний, пес…ливий.

       Складним називається речення, яке утворене з двох або більше частин, об’єднаних змістом та інтонацією. Наприклад: І знову осінь я зустрів в просторах жовтня зимно-синіх, під лютим батогом вітрів летить отара хмар осінніх (Є. Маланюк).

    

Тема: Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю

        Пр 8. Вправа 2,ст 30.

       Пригадаймо Текст публіцистичного стилю впливає на читача поданою інформацією, а також висловленою в тексті позицією автора.

       Д/З Вправа 3,ст 31.

 

Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Непряма мова. Заміна прямої мови непрямою

            Тестові завдання 

          Пр 6 .Опрацювати. Вправа1ст 22

         Домашня робота Пр 3, Вправа4 ст25

          https://naurok.com.ua/test/9-klas-pryama-i-nepryama-mova-595000.html

          https://naurok.com.ua/test/9-klas-test-5-povtorennya-pryama-y-nepryama-mova-skladnosuryadne-rechennya-422613.html

 

Тема: РМ № 1. Вибірковий усний переказ тексту наукового стилю

             Пр.5 читати ВПРАВА 2, СТ.20

       Робота з пам’яткою «Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю».

ПАМ'ЯТКА

«Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю»

  1. Прочитати текст.
  2. Визначити стиль, тип і жанр мовлення.
  3. Скласти складний план відповідно до теми і змісту висловлювання.
  4. Виділити найважливішу інформацію в тексті, необхідну для переказу.
  5. Викладати матеріал послідовно.
  6. Не скорочувати текст надмірно.
  7. Слід пам’ятати про причиново-наслідкові зв’язки та зображально-виражальні особливості висловлювання.

Головна мета вибіркового переказу — навчитися відбирати з тексту найістотніше з того чи іншого пи­тання. Це значно складніший вид роботи, ніж написання стислого переказу. Стислий переказ вимагає вміння стисло передати зміст твору, а вибірковий — лише те, що стосу­ється певної особи, події тощо. 

Складання вибіркового переказу текстів наукового стилю на чернетках.

— Виділіть мікротеми й самостійно сформуйте пункти складного плану вибіркового переказу наукового тексту на тему «Розвиток освіти в Київській Русі».

          Відеоурок:

           Домашня робота Пр 2, Вправа3 ст 20

 

Тема: Розділові знаки при відокремлених членах речення.

           Тестові завдання 

           Пр.4 Опрацювати. Вправа4 ст 17

           Домашня робота Пр 3, Вправа7 ст 18

            https://naurok.com.ua/test/vidokremlene-oznachennya-8-klas-916349.html\

            https://naurok.com.ua/test/8-klas-vidokremleni-chleni-rechennya-174589.html

 

Тема: Просте ускладнене речення. Розділові знаки в простому ускладненому реченні Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)

            Пр.4, ВПРАВА 4, СТ17

          Домашня робота Пр 3, Вправа3 ст 18

Тести https://naurok.com.ua/test/zvertannya-vstavni-slova-87371.html

            https://naurok.com.ua/test/zvertannya-vstavni-slova-923387.html

            https://vseosvita.ua/test/zvertannia-vstavni-slova-624144.html

 

Тема: Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)

             Тестові завдання 

            Пр 3. опрацювати Вправа 6 ст.14

            Домашня робота Пр 3, Вправа3 ст 15

 

Тема: Просте ускладнене речення. Розділові знаки в простому ускладненому реченні

           Пр 3 ВПРАВА,3 СТ12

            Тестові завдання 

           Домашня робота Пр 3, Вправа3 ст 15

 

Тема: Повторення, узагальнення та систематизація вивченого у 8 класі

            Граматична основа. Односкладне та двоскладне речення Розвиток української мови

            Пр 1,2 опрацювати Вправа 2 ст 5

Сайт проекту
Календар
«  Февраль 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2023
Конструктор сайтов - uCoz