Суббота, 03.12.2022, 00:34
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Українська література І сем.

Українська література (рівень стандарту): підруч. для 10кл. закл. загальн.  середн.освіти/Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2018.

Теми 21-22. Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка. Пролог до поеми – заповіт українському народові.

                     Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті.

                    https://naurok.com.ua/prezentaciya-10-klas-poema-moysey-odin-iz-vershinnih-tvoriv-i-franka-problematika-tvoru-istorichniy-shlyah-naci-viznachna-osobistist-yak-providnik-probudzhennya-nacionalno-s-265389.html

                    Д/з  Стор. 95 – 109.

 

Тема 21. Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя»з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання.

Паспорт твору

Автор: І. Франко.

 Назва твору: «Легенда про вічне життя».

Тема: розповідь про прагнення людей здобути вічне життя, їх нездатність керувати обставинами та власним щастям.

 Ідея: возвеличення взаємного кохання як одного із критеріїв людського щастя, прагнення людини бути щасливою, навіть якщо для цього треба відмовитись від безсмертя.

Рід: лірика.

 Жанр: філософська поезія

 Віршовий розмір: чотиристопний анапест

 Римування: паралельне

Сюжетні елементи композиції:

Експозиція: Олександер Великий весь світ звоював І отсе в Вавілоні, мов бог раював. А побожний аскет вік в пустині прожив

Зав’язка:

 На ж тобі сей малий золотистий горіх.

 Розвиток дії і кульмінація: А без щастя, без віри й любові внутрі Вічно жить — се горіть вік у вік на кострі! Ні, богине! Візьми свій дарунок назад! Розв’язка: Прояснів його ум, серце збулось химер, А в опівніч саму Олександер умер.

Д/з  Стор. 91- 95

 

Тема 20.   Поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.

Аналіз вірша

«Ой ти, дівчино,з горіха зерня»

     Вірш Івана Франка “Ой ти, дівчино, з горіха зерня” він увійшов до збірки поезій Івана Франка «Зів’яле листя», що вийшла 1886 року. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…» написано на зразок української народної ліричної пісні «Ой ти, дівчино, горда і пишна…». Франко описує красу дівчини, використовуючи фольклорні мотиви і порівняння, властиві народній пісні.

 Віршований розмір: п’ятистопний хорей.

Д/з  Стор. 89- 91; вивчити напам'ять 1 поезію (на вибір).

 

Тема 19.   Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. Місце любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність).

Лірична драма складається з трьох частин - “жмутків”, кожен з яких містить 20 поезій. Цілісність збірки від цього ніяк не страждає, бо вона вся пронизана єдиним могутнім почуттям ліричного героя, яке й об’єднує окремі поезії у велику поему кохання. Книжка має струнку будову, міцний сюжет і ту внутрішню цілісність задуму, яка примушує сприймати кожен ліричний вірш як окрему цеглинку великої будови. Мабуть, ще й тому поет назвав свою збірку ліричною драмою.

«Зів’яле листя” – “лірична драма”, що має внутрішній сюжет: від “жмутку до “жмутку” почуття героя зазнають випробувань, розвиваються. Зів’яле листя – це символ понівечених почуттів людських.

   Стоптані перли, зів’ялі листочки

   Вслали його перехресні стежки…

   Зрадила доля мужицького сина!..

   (М.Вороний. Пам’яті І.Франка)

 З трилінійним любовним сюжетом пов’язані й інші мотиви: взаємини людини і суспільства, величі природи, осмислення сенсу буття тощо.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-tema-uroku-poetichna-zbirka-ziv-yale-listya-misce-lyubovno-temi-u-tvorchosti-i-franka-zhittevi-impulsi-poyavi-tvoriv-avtobiografichnist-205302.html

Д/з  Стор. 83-89.

 

Тема: Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»).

            Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»)).

            https://vseosvita.ua/library/ivan-franko-modernizm-z-versin-i-nizin-gimn-sikstinska-madonna-uroki-prezentacii-10-klas-205832.html

            Д/З  Повтор.61- 70; 76-81 с. 82.

 

 

Тема: Іван Франко. Письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Франко - перекладач,  публіцист.   Знаення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної  свідомості. Творчість І. Франка в музиці.

            https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-ivan-franko-203828.html

           Д/З  Повтор. 3-18. с. 76- 82.

 

   Тема: Контрольний твір (есе) за доробком І. Карпенка-Карого.

               Д/З  Повтор.  с.64-75.

 

Тема: ПЧ № 1. «Хазяїн» І. Карпенка-Карого.

         Д/З с.68. Прочитати п'єсу І. Карпенка-Карого  «Хазяїн».

 

Тема: Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія.

         Дворянство як міф про кращежиття. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю. Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі.

        https://naurok.com.ua/prezentaciya-dodatok-do-konspektu-uroku-martin-borulya-222877.html

        Д/З  с.72-75.

 

Тема: Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич). Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і  «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника. Значення творчості  І. Карпенка-Карого.

           https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-i-karpenko--kariy-24192.html

          Д/З с.64-67

 

 Тема: Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став «школою життя» (І. Франко). Перші театральні трупи М. Кропивницького та М. Старицького. Родина Тобілевичів та український театр. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька.

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-temi-rozvitok-dramaturgii-socialno-pobutovi-ta-istoricni-drami-j-komedii-mihajla-starickogo-marka-kropivnickogo-panasa-mirnogo-ta-in-427081.html

           Д/З с.61 -64.

   

Тема: КР № 1. «Вступ. Реалістична українська проза»: тестування, розгорнені відповіді на питання.

            https://naurok.com.ua/test/kr-1-realistichna-ukra-nska-proza-566920.html

           Д/З  Повторити   с. 3-54

 

Тема: Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.

           https://vseosvita.ua/library/panas-mirnij-hiba-revut-voli-ak-asla-povni-zinoci-obrazi-6029.html

          Д/З    с. 53-54

 

Тема: Широта представлення народного життя.Шлях Ничипора Варениченка: відправ до шукацтва до розбійництва.

           https://vseosvita.ua/library/prezentacia-z-temi-slah-nicipora-varenicenka-vid-pravdosukactva-do-rozbijnictvaza-romanom-p-mirnogo-hiba-revut-voli-ak-asla-povni-308664.html

           Д/З    с. 49-53

 

Тема: «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший український соціально-психологічний роман, свідчення його можливостей у художньому  дослідженні дійсності. Співавторство з І. Біликом.

            Д/З    с. 46-48; 55-59.

 

Тема: Панас Мирний (П. Рудченко). Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості.

           Д/З    с. 43-46

 

Тема: Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі в повісті «Кайдашева сім’я». Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.

           https://naurok.com.ua/konspekt-prezentaciya-ukra-nska-mentalnist-gumanistichni-tradici-narodnogo-pobutu-y-morali-v-povisti-i-nechuya-levickogo-kaydasheva-sim-ya-133087.html

          Д/З    с. 18

 

Тема: «Кайдашева сім’я» – соціально-побутоваповість-хроніка.

 Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті.

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ivan-necuj-levickij-kajdaseva-sima-socialno-pobutova-povist-hronika-90214.html

           Д/З    с. 14-18; 19-41

 

Тема: Іван Нечуй-Левицький.Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І.Франко)).

            https://naurok.com.ua/prezentaciya-ivan-nechuy-levickiy-10-klas-110908.html

            Д/З    с. 11-13

 

Тема: Вступ. Реалістична українська проза.

       Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Тодішні поезія, драматургія. Особливості реалістичної прози.

https://vseosvita.ua/library/ukrainska-literatura-drugoi-polovini-hih-st-u-konteksti-rozvitku-todisnogo-suspilstva-kulturi-mistectva-349541.html

         Д/З    с. 3-11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сайт проекту
Календар
«  Декабрь 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2022
Конструктор сайтов - uCoz