Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Українська література 9 клас ІІ сем. 2 частинаТема: Динамічний інтригуючий сюжет роману “Чорна рада”. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв Переглянути урок:
Роман (фр. roman — романський) — вид епічної літератури, для якого характерні значний обсяг і складність будови, широке зображення подій і докладне розкриття життєвих доль людей чи однієї людини упродовж тривалого часу Домашнє завдання Опрацювати зміст VІІ–ХІІ рр. роману, підготувати матеріал для характеристики образів Я. Сомка, І. Брюховецького, І. Шрама; скласти план порівняльної характеристики Я. Сомка та І. Брюховецького
Тема: Домашня робота Творчість П Куліша.
Тема: Життя і творчість Пантелеймона Куліша – відомого письменника, першого українського професійного літературного критика, перекладача Переглянути урок:
Опрацювати підручник ст250-252 Складання таблиці «Спадщина Куліша» Пантелеймон Куліш – постать надзвичайна, адже він і письменник, і критик, і перекладач, і викладач, і громадський діяч, а також історик, учений, мовознавець та видавець. Пропоную вам заповнити невелику таблицю, у якій коротко зазначити спадщину Пантелеймона Олександровича.
Тема: Творчість Т. Шевченка (тест) Тести: https://naurok.com.ua/test/tvorchist-tarasa-shevchenka-275625.html https://naurok.com.ua/test/tvorchist-tarasa-shevchenka-7241.html https://vseosvita.ua/test/tvorchist-tarasa-shevchenka-247951.html Домашня робота Повторити творчість Тараса Шевченка
Тема: Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета в переспіві “Ісаія. Глава 35” Переглянути урок
Завдання за змістом вірша:
Домашня робота ст 245-248.
Тема: Лірика Т. Шевченка періоду арешту, заслання і після повернення з нього. Мотиви поезії “Доля” (1958) Переглянути урок
Загальна характеристика лірики Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання (матеріал для вчителя й учнів) «Невольнича поезія» (1847 — 1857). Так сам Шевченко назвав свої твори, писані під час перебування під слідством у казематі ІІІ відділу та на засланні. Вивчити Відомості з теорії літератури Ліричний герой (Л. г.) — образ поета (його ліричне «я»), чиї переживання, думки та почуття відображено в ліричному творі. Уявлення про Л.г. складають на основі знайомства з його внутрішнім світом, який розкривається не через вчинки, а через переживання, душевні стани. Умовне поняття; на його основі створюється цілісне уявлення про творчість поета, його переживання, які відображаються у творі, але не в його особі. Л.г. не тотожний авторові. Медитація (від лат. medetatio — роздум) — форма філософської лірики: вірш, в якому поет висловлює свої думки над проблемами життя і смерті, над баченим і пережитим. Психологізм у літературі — глибоке, детальне відтворення подій у художньому творі, зокрема світу його персонажа (почуття, думки, переживання, спонукання). Опрацювання програмових поезій Т. Шевченка «Доля» (9 лютого 1858, Нижній Новгород). Виразне читання поезії. Тема: розповідь поета про власну життєву долю, яка не лукавила до митця. Ідея: возвеличення долі, яка супроводжувала Т. Шевченка впродовж всього його життя. Основна думка: «Учись, серденько, колись / З нас будуть люде»; «Слава — заповідь моя». Жанр: філософська лірика. Віршовий розмір: ямб. Художні особливості твору. Повтори: «дальше, дальше», «слава …слава». Звертання: «учися, серденько…», «ходімо ж, доленько моя», «мій друже вбогий, нелукавий!» Риторичне запитання: «Які з нас люде?» Риторичні оклики: «Та дарма!», «Ходімо ж, доленько моя!», «Мій друже вбогий, нелукавий!» Опрацювання змісту вірша. Бесіда за питаннями. - Що ви розумієте під словом «доля»? Від яких чинників вона залежить? - Як склалася доля самого поета, коли він осиротів? - Чому, на думку поета, доля не лукавила з ним? - Яких труднощів зазнав Тарас Григорович, залишившись сиротою? - Чому навчання для хлопця було нестерпною мукою? - Про яку славу мріяв поет? Що він заповідав нащадкам? «Росли укупочці, зросли» (25 іюня 1860, С.-Петербург). Виразне читання поезії з відповідним коментарем щодо її змісту. Тема: звернення поета до Бога, щоб Всевишній сприяв щасливому подружньому життю кожному, хто прагне одружитися. Ідея: возвеличення гармонії, взаєморозуміння, дружньої підтримки, що є обов’язковою передумовою для подальшого подолання труднощів тим, хто побрався. Основна думка: Не плач, не вопль, не скрежет зуба — / Любов безвічную, сугубу / На той світ тихий принести. Жанр: інтимна лірика. Віршований розмір: ямб. Художні особливості поезії. Повтори: «росли-зросли», «розійшлись … зійшлись», «на той світ тихий». Риторичні оклики: «Неначе й справді розійшлись!», «Подай же й нам, всещедрий боже!» Епітети: «в тяжкій дорозі», «світ тихий», «любов безвічна». Звертання: «Подай же й нам, всещедрий боже! Проведення тестового опитування «Доля» 1. Доля для поета, як він про це зазначив у творі, була для нього: а) вбогим другом; б) правдою життя; в) прозрінням свідомості; г) довгоочікуваним щастям. 2. Т. Шевченко розпочав навчання: а) у Сошенка; б) під час служби у пана Енгельгардта; в) у дяка–п’янички; г) в духовній семінарії. 3. Митець дорікає своїй долі за те, що вона йому: а) не допомагала впродовж життя; б) збрехала; в) завдала всіляких перешкод; г) чинила опір у здобутті освіти. 4. Заповіддю для Т. Шевченка була: а) чемність і гордість; б) путь до волі; в) невимовна біль за долю своїх братів і сестер; г) слава. «Росли укупочці, зросли» 1. Поет, звертаючись у творі до Бога, називає його: а) променем щастя; б) душею нації; в) всещедрим; г) всемогутнім велетнем. 2. Дитинство ліричного героя асоціюється із: а) грою і сміхом; б) дивовижними речами; в) світом казок і пригод; г) солодощами. 3. Життя у подружжя було: а) сумбурним і нестерпним; б) вкрай важким матеріально; в) наче у раю; г) тихим і веселим. 4. У потойбічний світ герой поезії прагне перенести із дійсності: а) садок вишневий коло хати; б) безвічну любов; в) всі життєві радощі; г) срібло–золото. Підручник ст 239-243.
Тема: розповідь про важку жіночу долю, долю матері в умовах покріпачення, соціального і національного гніту. Ідея: возвеличення святості матері, того найціннішого, що є у кожної людини; засудження соціального устрою, який змусив страждати багатьох жінок. Мотив – трагічна доля жінки у часи кріпацтва Основна думка – “І перед нею помолюся, Мов перед образом святим Тієї Матері святої, Що в мир наш Бога принесла…” Композиція: Поезія «У нашім раї на землі» — екскурс поета шляхами власного життя і розповідь про героїнь своїх творів. Твір має оптимістичний початок і трагічне, сумне закінчення. «У нашім раї…» містить протиставлення злиденного життя жінки-кріпачки райському. Художні засоби “У нашім раї на землі” Епітети: у нашім раї, мати молодая, дитяточком малим, образом святим; Метафора: у нашім раї на землі, літа минають. Порівняння: нічого кращого немає, як тая мати молодая Пестливі слова: дитяточком Заперечення: нічого кращого немає. Риторичні звертання: Великомученице! Небого… Риторичний оклик: Боже мій! Вірш Шевченка “У нашім раї на землі” звеличує материнство. У ньому зіставляються дві долі:вільної селянки, що щаслива у шлюбі, та зневаженої покритки. Виявляється, що і ту, і ту жінку очікує холодна старість. Але все одно, материнська любов залишається безмежною. Вірш можна умовно на чотири частини: гордість щасливої матері-селянки своєю малою дитиною — доля в майбутньому, коли діти-кріпаки виростуть; сором жінки-покритки — доля її та дитини в майбутньому. Образ-символ Божа Матір – символ святості, любові, добра, прав Джерело: https://dovidka.biz.ua/u-nashim-rayi-na-zemli-shevchenko-analiz Домашнє завдання Написати листа "Моє враження від прочитаного твору Т.Г.Шевченка " Наймичка"
Тема: Вічна тема матері й сина у творах Т. Шевченка “Катерина”, “Наймичка”, “У нашім раї на землі...” Переглянути урок
с.235 підручника "Укр.літ" - прочитати про твір "Наймичка" та « Катерина»Т.Шевченко аудіокнига Т.Шевченко "Наймичка" - прослухати
www.youtube.com/watch?v=b57dCzuPATs - Музичний фільм за мотивами опери Михайла Вериківського, в основі сюжету якої - однойменна поема Т.Г.Шевченка. - переглянути Літературний рід – лірика Вид лірики – громадянська Жанр – ліричний вірш
Тема: Національна проблематика періоду “Трьох літ”. Поема (“комедія”) “Сон” і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом “сну” у творі Довідковий матеріал з теорії літератури Алегорія (гр. allеgoria — іномовлення) — вид метафори: іншомовне зображення предмета чи явища через інші, подібні до них, з метою наочно показати їх суттєві риси. Використовується, як правило, у загадках, байках і відзначається загальновпізнаваним характером. Наприклад, у байках через характери дійових осіб — тварин і звірів — зображено риси людей, їх вдача. Алегорія — засіб посилення поетичної виразності. (Білий голуб чи зелена гілка в руках людини — алегорія миру; у казках вовк уособлює жадібність, лисиця — хитрість і т. ін.) Гротеск (фр. grotesque, від італ. grotta — грот, печера) — художній засіб, прийом, що ґрунтується на свідомому перебільшенні, контрастах трагічного й комічного, де реальне в житті переплітається з фантастичним, страшне — з незвично смішним. Контраст — стилістична фігура протиставлення явищ, предметів, характерів; посилює змістовне й емоційне звучання твору. Використовується у віршах, прислів’ях та приказках, у назвах книг і творів. Це фігура побудована на використанні антонімічних пар. У Т. Шевченка поетичний контраст — це не просто художній прийом, а мистецький підхід, метод пізнання дійсності, у якій було аж надто багато протиріч. Прийом протиставлення багатих і бідних, невільників і вільних людей, чесних і безчесних, підлих та справедливих, щасливих та нещасних можна сказати універсальний у «Кобзарі». Контраст часто перебуває в центрі гострої сатири. - художня первинна (прихована) — відмінна риса будь-якого твору мистецтва. Вона створює видимість правдоподібності, схожості на реальну дійсність. Природа цієї умовності — своє- рідність погляду автора на відображувану ним у художньому творі дійсність; - художня вторинна (відкрита, активна) — свідоме порушення правдоподібності з метою висвітити, зробити зримими те, що з якої-небудь причини не може бути назване прямо або не має в реальному житті свого предметного втілення; відновлення форм, які зустрічаються в житті та природі. Образи, які одержуються в підсумку, не цілком схожі на життя, з фактами життя їх не можна порівняти «прямим накладанням». Однак вони можуть виражати смисл цих фактів, вірно відображати дійсність. Поема написана у формі розповіді від першої особи, яка відкриває ш |
Сайт проекту
Погода Полтава
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
|