Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Укр. мова І семестр 1 частинаУкраїнська мова (рівень стандарту): підручн. для 10 кл. закл. загальн. середн. Освіти/Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2018 Тема 22. Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту. Ознайомлювальне читання. Його мета – загальне знайомство зі змістом тексту, виявлення його основної ідеї та проблеми, що розглядаються в ньому. У цьому випадку увагу приділяємо лише головному, тому, що є предметом пошуку, на деталі час не витрачаємо. Поглиблене читання. Цей вид передбачає, що під час читання буде звертатися увага на деталі тексту, вони будуть аналізуватися й оцінюватися. Читання-перегляд. Для попереднього знайомства з книгою й пошуку необхідної інформації можна використати цей вид читання. Алгоритм такий: читаємо зміст книги, вступ та післямову до неї, за змістом вибираємо окремі положення. Сканування. Скануванням називається швидкий перегляд тексту з метою пошуку слова, факту, прізвища, назви. Так можна знайти інформацію про певну людину, тлумачення терміна, історичну подію тощо. Д/З Повтор. §19 - 20 с. 63-65. Впр6 с.67
Тема 21.Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу.
Д/З Опрацювати §19 - 20 с. 63-65. Впр7с.67
Тема 20. Говоріння. Усний контрольний діалог. Складання діалогу «Культура мовлення пов’язана з культурою мислення». Д/З Повтор. §17-18 с. 46. Впр6 с.62
Тема 19. Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.
Д/З Опрацювати §17-18 с. 46. Впр7с.62
Тема № 18. Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця. Виконати впр. 1с.50 https://naurok.com.ua/ritorika-praktichna-ritorika-osobistist-movcya-250767.html Виконати впр. 2,3 с. 52-53 Д/З Опрацювати §15-16 с. 46. Впр7с.55
Тема № 17. Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування. https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-ukrainskoi-movi-10-klas-356454.html Виконати впр. 4,5,6 с. 48-50 Д/З Опрацювати §13-14 с. 46. Впр7с.50
Тема № 16. Практична риторика. Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі. https://naurok.com.ua/prezentaciya-ritorika-yak-nauka-i-mistectvo-13450.html Виконати впр.1-3(І,ІІ) с. 46-48. Д/З Опрацювати §13-14 с. 46. Впр3(ІІІ)/с.48/
Тема № 15. Говоріння. Усний контрольний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням. Д/З Повтор. §4 – 12 с.18 - 43
Тема № 14. Контрольна робота № 1 за темою «Вступ. Лексикографія. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Лексична норма» Д/З Повтор. §8-12 с. 43. Впр2,5/с.44/
Тема № 13. Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення).
Виконати впр1,3, 4,6.с.43 -45 Д/З §11-12 с. 43. Впр7/с.45/
Тема № 11-12. Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення.
Виконати впр2,3, 4,5,6.с.38 -42 Д/З §9 - 10 с.38 - 42. Впр7/с.42/
Тема № 10. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні.
Виконати впр1-3, 4,5.с.35 -37. Д/З §8 с.35 - 37. Впр7/с.37/
Тема № 9. Контрольна робота. Написання формального есе (есе-розповідь) «Прекрасна мить життя». “Прекрасна мить життя”. Есе Вам, мабуть, часто дають завдання в школі написати есе. Ох і складно часом це буває зробити! Ми хочемо допомогти вам у цьому. Тому підготували один із варіантів оповіді на тему, яка є у шкільній програмі. Читайтеся, надихайтеся і пишіть власні есе. Людське життя настільки швидкоплинне, що часом ми навіть не встигаємо зрозуміти, як непомітно проходять дні, місяці, роки. Ми рідко замислюємося над тим, яке ж все-таки це життя коротке. А дріб’язкові сварки, минущі життєві труднощі, щоденне сидіння в Інтернеті – це просто марнування й знецінення власного часу. Лише один раз ми проживаємо такі етапи, як:народження, дитинство, юність, молодість, старість і, як не прикро, смерть. А будь-який з цих етапів своєрідний та неповторний. Коли люди творять добро, допомагають іншим, цінують кожну мить життя і радіють навіть дрібницям, їхнє ставлення до світу набуває яскравості, насиченості, емоційності, а отже, вони й самі стають щасливішими. Мені здається, що головна мета кожного – провести життя гідно, побачити й відкрити для себе якомога більше, не втратити жодної хвилини й не змарнувати її на взагалі непотрібні речі, в це вже не так складно зробити. Варто лише дослухатися до своїх потреб, думок, мрій та цілей. Я неодноразово помічала, що все навколо вже стало таким звичним і буденним, що ми не бачимо тих маленьких приємних дрібниць, які роблять наш світ більш радісним й повноцінним. Ідучи по вулиці, ти помічаєш похмурі обличчя людей, для яких жоден день не несе нічого нового та цікавого. Діти поспішають у садок чи школу, дорослі – на роботу. Але всі вони це роблять неохоче, нарікають на те, як їм все набридло й зовсім не вистачає часу на інші потреби. Тож школярі мріють мерщій повернутися до легкого та безтурботного дитинства у садочку, а дорослі – до спокійного життя без серйозних, як їм здається, проблем. Але кожний з цих періодів унікальний і неповторний. Тож ми навпаки маємо дякувати за те, що є змога здобувати освіту, займатися улюбленою справою та навіть отримувати за це гроші. Та, на щастя, залишилися й такі люди, які помічають красу в усьому, що їх оточує. Нещодавно випав сніг, і для багатьох це стало справжньою проблемою та приводом для невдоволення. Одного такого зимнього ранку я спостерігала, як молодий татусь бавиться зі своєю дитиною на подвір’ї. Вони увесь день грали в сніжки, ліпили сніжних баб і щиро раділи першому крихкому снігу. А восени, йдучи зі школи, я щоденно помічала стареньких дідуся та бабусю, які виходили на прогулянку милуватися опалим золотим листям. Вони світилися щастям, яке простежувалося в їхніх очах, в усмішці, в поставі. Стало радісно і тепло на душі від того, що є такі люди, які сяють від щастя, з якими приємно зустрітися поглядом, спілкуватися й з нетерпінням чекати наступної зустрічі. Уміння радіти життю, здібність любити, помічати прекрасне й тішитися дрібничкам – це те, що потрібно розвивати в собі, аби бути позитивною людиною, з якою усі прагнуть спілкуватися та яку всі цінують й поважають. Варто пам’ятати, що ми живемо не тільки для себе, а й для ближніх, які допомогли нам стати тими, ким ми є зараз. Треба берегти кожну хвилину, проведену з батьками, рідними та друзями. Вони не вічні, і ми ніколи не можемо знати точно, коли востаннє зустрічаємося з ними. Тож слід намагатися дарувати їм лишень позитивні емоції, не ображатися й не сваритися через дрібниці, залишити після себе якомога більше приємних емоцій та спогадів. Доцільно пам’ятати, що кожен день нашого життя не схожий на інші. Іноді він може видаватися не надто вдалим і хочеться зовсім його забути. Але повинна ж бути хоча б одна мить, заради якої цей день годиться зберегти в пам’яті. Саме несподівані непередбачувані події, що трапляються спонтанно, найбільше запам’ятовуються і стають найрадіснішими й найприємнішими подіями нашого життя. Не слід занепадати духом, якщо щось не вийшло або пішло не за планом, адже все, що не робиться, на краще, а успіх приходить до тих людей, які не шкодують часу для втілення планів та цілей. Ніхто не знає, скільки кожному з нас залишилося жити. Проте як би там не було, цього все одно буде замало. Життя таке привабливе і стільки всього хочеться встигнути зробити та побачити. Та багато людей живуть не сьогоднішнім днем, а планами на майбутнє, які можуть і не втілитися в реальність. Тому, прагнучи до мети, не треба забувати помічати кожну мить, що більше не повториться. Відкладаючи всі плани на завтра, ми так і не встигнемо отримати бажане. Тільки від нас залежить, чи будемо ми жити на повну і проведемо весь цей час із задоволенням, чи так і проживемо у мріях, які, на нашу думку, здійсняться якось-то потім. Джерело: Ангеліна БОДЯЛОВА
Тема № 7-8. Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови. Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів.
Виконати впр1.3, 4,5.с.27-34 Д/З §6-7 с.27-34. Впр7/с.31;34 /
Тема № 6. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність. Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення.
Виконати впр1.3, 4,5.с.23-26 Д/З §5 с.23-26. Впр7 .
Тема № 5. Лексична норма. Лексична помилка. Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту. https://naurok.com.ua/prezentaciya-leksichne-znachennya-slova-leksichna-pomilka-252336.html Виконати впр1.3, 4,5.с.18-22 Д/З §4 с.18-22. Впр.7
Тема № 4. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм. https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-ponyattya-literaturno-movi-22021.html Виконати впр1.3, 4,5.с.14-17 Д/З §3 с.14-17. Впр.7
Тема № 3. Основні типи словників. Довідкові медіаресурси. ТИПИ СЛОВНИКІВ Енциклопедичні словники подають стислу характеристику предметів, явищ, історичних подій, видатних діячів культури, науковців, різних понять, що позначаються словами. Лінгвістичні словники по-різному пояснюють слово: з погляду лексичного значення, написання, вимови, походження та ін. https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-ukra-nsko-movi-10-klas- Виконати впр1.3, 2,5.с.10-13 Д/З §2 с.10-13.Впр.7
Тема № 1-2. Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у тому числі на електронних носіях). Інформативна й нормативна функції словників. ЛЕКСИКОГРАФІЯ ( грецьк. lexicos- словник, grapho- пишу)- розділ мовознавства, пов’язаний зі створенням словників.
Виконати впр1.3, 2,5. с.4-9 Д/З §1 с.4-9, Впр.7. |
Сайт проекту
Погода Полтава
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
|