Среда, 31.05.2023, 21:14
Вітаю Вас Гость | RSS

ЛІЦЕЙ №47 "АЛЬТЕРНАТИВА" ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Із 01.09.2022 року освітній процес у нашому навчальному закладі буде організовано із застосуванням технологій дистанційного навчання та змішаного навчання

Меню сайту
Бібліотека
Гаряча лінія
Куди піти вчитися?
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Укр.література 9 клас І сем. 2 частина

Тема: Історія появи “Енеїди”. Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства в поемі. Жанрові особливості

           Перегляд  I частини мультфільму "Енеїда" – "Троянська Січ"

          http://multvam.com/ukrainskie-multfilmy/640-van-kotlyarevskiy-eneyida.html

   Бурлеск (від італ. burla – жарт) – жанр гумористичної поезії, комічний ефект у якій досягається або тим, що героїчний зміст викладається навмисне вульгарно, грубо, зниженою мовою, або, навпаки, тим, що про буденне говориться піднесено. Бурлеск досягається також шляхом травестії.

  Травестія (від італ. travestire – переодягати) – у літературі один з різновидів гумористичної поезії, коли твір із серйозним чи навіть героїчним змістом переробляється і перелицьовується у твір з комічними персонажами і жартівливим спрямуванням розповіді.

     "Поема Котляревського – самобутній і глибоко національний твір, де стародавніх троянців і латинян переодягнено в жупани і кобеняки українського козацтва XVIII ст., в каптани і мундири тодішнього чиновництва, у підрясники й ряси "хаптурного роду" – духовенства, де широким пензлем змальовано побут тогочасного панства, що замінило собою Вергілієвих олімпійців", - говорив М. Рильський. Виходячи із сюжетної канви Вергілія, І. Котляревський літературно-художніми засобами створює колоритні картини України кінця XVIII- поч. XIX ст.

Твір І. Котляревського – бурлескно-травестійний. Але гумор "Енеїди" – не розважальний. Ніби жартуючи, поет відтворив минуле України, сучасне (другу половину XVIII- поч. XIX ст.) і заглянув у майбутнє. Самим фактом своєї появи "Енеїда" розв’язала суперечки: самобутній український народ чи ні? Безперечно, самобутній. Академік Олександр Білецький писав: „”Енеїда" Котляревського з'явилась в епоху, коли політичні обставини поставили під знак запитання право на існування української мови, українського народу. Бути йому чи не бути? Бути! – відповів на весь свій могутній голос полтавський поет".

         Засобами соковитого гумору, І. Котляревський зумів оспівати героїзм українського козацтва, його побратимство, нестримну жадобу народу до волі, а ще – працьовитість, розум, честь, благородство.

Пророчими виявились слова В. Сосюри, який у своєму вірші "І. Котляревському" писав:

Над книжкою твоєї "Енеїди

Нащадок схилить радісне чол

            Домашнє завдання опрауювати підручник ст80-96

Скласти цитатний план до образу Енея,   прослідкувавши його еволюцію від ватажка розбишак до справжнього лицаря, державного діяча.  

Виписати з тексту прислів’я, приказки,  синоніми, слова із зменшено-пестливим значенням.

 

Тема. Творчість Івана Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. І. Котляревський як драматург і театральний діяч

             Переглянути урок:

Опрацювати підручник ст 79-80

Тести https://naurok.com.ua/urok-ivan-kotlyarevskiy-tv

Домашнє завдання. Вивчити життєпис І.П.Котляревського, опрацювати зміст поеми «Енеїда».               

 

Тема: Нова українська література

           Літературний процес наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму тощо)

          Переглянути урок:

             План

1.Суспільно-історичні умови

2. Фольклористика

 3.  Новаторське продовження бурлескно-травестійної традиції

Опрацювати підручник ст76-78

Підготуйте стислу інформацію про суспільно-історичний контекст становлення нової української літератури, повторіть прізвища найвизначніших письменників цього часу.

 

Тема: РМ №2 Контрольний твір на одну з тем (давня література): “Образ руської землі в «Слові про похід Ігорів»”; “Чи актуальні християнські цінності в сучасному світі інформаційних технологій?” (на прикладах з Біблії); “Доведіть, що світ «ловив» Сковороду, та не «спіймав»” та ін.

          Переглянути урок:

«Як складати твори на морально-етичну тему в публіцистичному стилі»

1.  Продумати тему твору та його зміст.

2.  Опрацювати необхідну літературу.

3.  Визначити основну думку твору.

4.  Продумати послідовність твору-роздуму, дотримуючись його композиційних

особливостей (вступ, основна частина, висновок).

5.  Самостійно скласти план висловлювання.

6.  Вибрати стиль викладу.

7.  Під час написання твору необхідно дбати про розкриття його теми.

8.  Бути уважними до вживання мовних засобів у творі.

9.  Викладення матеріалу обов'язково потрібно ілюструвати прикладами.

10.  Відтворити твір спочатку подумки, а потім — у писемній формі.

11. Самостійне складання твору.

          Чого навчають твори Григорія Сковороди?

      «Не розум від книг, а книги від розуму створилися», — сказав Григорій Сковорода і написав підручник з етики. Це був його перший філософський твір, основною думкою якого є ледарство як найбільша людська вада.

      Чому може навчити нас Григорій Савич Сковорода сьогодні ? Він може пояснити, чому в природі крaса, гaрмонія, а в суспільствi – несправедливість, показати шлях змін суспільства на краще, який пролягає через зміну кожному себе самого. Філософ стверджує, що самопізнання та духовний ріст людини — це і є ціна за справжнє щастя, яке так нам необхідно. Саме це вчення і є фундаментом етичного вчення філософа-просвітителя.

        Що ж ще нам потрібно розуміти про етичне вчення Григорія Сковороди? Слід пам’ятати, що в його етичній концепції людина зображена, як розумне творіння, яка здатна приймати відповідальні рішення та, перш за все, усвідомлювати різницю між добром і злом. Ця теорія спирaється на повaгу і дoвіру дo людини. Саме тому, філософ вчить нас пізнати спочатку самого себе, а вже потім оцінювати іншу людину: «Якщo ми хoчемо виміряти небo, землю й oкеан, почнемо з вимірювaння самих сeбе і зрoбимо це відповідно до своїх власних мірок. Але якщо нам не вдaється знайти нашу внутрішню мірку, то за допомогою чого ж тоді, нa якій шкалі, ми змoгли б виміряти інших? І якщo ми не мoжемо рoзуміти самих себе, то який же інтерес ми можемо мати від знання точної міри інших ствoрінь?» — запитує Г. С. Сковорода. На мою думку, це риторичне запитання може служити відповіддю стосовно етичності кожної людини.

       Григорій Сковорода робить одночасно і простий, і складний. Він стверджує, що кожна людина — це постійна таємниця, яку ніколи і ніхто не в змозі розгадати, доки не пізнає самого себе, відкриє у собі Великого і Всемогутнього Бога, і тільки через Нього зможе пізнати ближнього.

       Домашнє завдання.  Дописати твір

 

 

Сайт проекту
Календар
«  Май 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Офіційний сайт
Педагогічна преса
Офіційний сайт
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2023
Конструктор сайтов - uCoz